Vågar man?

Shudde

Trådstartare
hade tänkt debutera med min häst i dressyr i helgen. Dock fanns bara en LA:2 att anmäla till, när jag anmälde hade jag tänkt rida några LB innan, men av olika omständigheter blev det inte så.

Är det dumt att debutera i en LA:2? Han gör alla rörelser stadigt på träning, och han är dessutom den sortens häst som höjer sig några snäpp, både i koncentration och utstrålning, så fort han får knoppar i manen :D ;)

Har iofs ridit ett debutantprogram och fick då 67% med några små vägmissar, men det är ju snarare på LC nivå..

Börjar bli lite rädd att göra bort mig helt och börjar få lite kalal fötter.. :crazy:

Sv: Vågar man?

Nu har jag ju inte sett dig/er på länge och jag betvivlar inte att ni är kapabla att rida LA:2 men betänk att det är det svåraste LA-programmet på kort bana och jag tycker nog att det är det näst knepigaste efter LA:5. Och f*n vet om jag inte hellre rider A:5an eftersom man på lång bana hinner med lite bättre.. ;)

Men oavsett hur du gör så lär ni inte göra bort er och jag tycker det är kul att du ska ge dig ut på banorna igen! :)

Ja det är ju så jag tänker också.. Aja, man kan ju inte komma sämre än sist iaf... ;)

klart du ska prova om du känner att det skulle fungera!

Ska du till BRF? Skoj i sådana fall, det ska jag oxå :)

Som LenaH sa så är det nog det svåraste LA-programmet, inte svårt i den bemärkelsen att alla rörelser är svåra men dom har ju klämt in så otroligt mycket på kort bana! Jag tyckte det var svårt på ponny, skulle aldrig våga rida det på stor häst :p
Har man en häst som är smidig och väldigt vändbar tycker jag det är en fördel, min ponny var mest fet när vi startade det så vi hade problem med galoppdelen :angel:
Men man får ju chansa lite, friskt vågat hälften vunnet heter det väl?

Det är det roligaste av alla A-programmen enligt mig. MEN det är väldigt viktigt att du verkligen lär in programmet till hundratio procent. Finns ingen tid att sitta och fundera på vad man ska göra härnäst för det är fullt upp hela tiden. Inga "transportsträckor" alltså.
Kan du alla delmoment hemma tycker jag verkligen du ska försöka. :banana:

Klart du ska försöka, det värsta som kan hända är att du kommer sist... å det är inge fel i det, någon måste ju ta jumboplatsen.

Jag tävlade i helgen på en hopphäst som går 130 men är väldigt välriden o trevlig på marken. Jag red en LB:2 o en LA:4. Han kan allt och går i en bra form. Men väl inne på banan undrade han vart hindrerna var och sen studsade vi mest omkring o bytte galopp.
Vi bjöd publiken på en show o hade det roligt i alla fall!
LB:n 54 % och LA:n 48 %.. jag vågade... då vågar du me!

Näe, jag ska till Österhaninge(?) hade tänkt åka till Bornsjö, men jag har match på morgonen och Österhaninge hade eftermiddagstävling.

Har också ridit programmet på ponny några gånger för många år sen. Kommer bara ihåg att jag tyckte det var så långt, min ponny var en sån där som tappde bjudning efterhand, och i mellangalopperna fanns liksom inget kvar att ta av :angel:

Ja ja, jag provar. Jag vet ju att jag ger mig in på något som vi kanske inte riktigt är mogna för, så jag får åka utan några förväntingar om man säger så.. ;)

kontentan av det hela är att det gick.. sådär. Galoppprogrammet gick bra, genomgående 6or o 7or. Däremot gick bakdelsvändingarna och skänkelvikningarna sämre, och de är ju koefficenter på så där tappade jag ungefär 16 poäng jämfört med vad jag borde ha haft om jag ridit lite mer ordentligt. Sen hade jag lite småmissar på vägarna, för små volter (trodde de skulle vara 8, de skulle vara 10) osv. + Givetvis, en felridning. men jag är realtivt nöjd, kom över 50% strecket iaf :angel:

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 107
Senast: fio
·
Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
4 032
Senast: Lobelia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 031
Senast: jemeni
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka