Vågar jag använda motorsåg?

Jag har också alla de sakerna - men ingen penis. Hur ska det gå? :( Jag har en högtryckstvätt, åkgräsklippare och kompressor också. Med så många apparater kanske det växer ut en penis? :bump:
...Och jag har förutom motorsåg och röjsåg (flera stycken), också traktor och lastmaskin med diverse redskap...

Trots att jag försökt gödselvattna med både oljeblandad bensin och diesel, så inte har det växt ut något dingedangel inte...

De är i och för sig lika höga som de andra träden, men inte lika grova. Men det låter toppen! Ska spana på dem i dagsljus i helgen och se vad jag tycker. Jag vill ut och såga och hugga!

Lite mer allvarligt: en bra typ av såg när man ska fälla flerstammiga grova buskar typ Hassel, är en sådan där utfällbar eller fast grensåg som också sågar på "drag". De är kompakta, sågar lätt, och går att få in mellan stammarna, så att man kan ta en stam i taget. Här är några exempel.
http://www.test.se/grensagar/

Jag har nästan alltid med mig en liten hopfällbar sådan ut i skogen och i hagarna, ryms i arbetsbyxornas benficka, och man kan plocka bort förvånansvärt stora slyträd med den vid behov.

Slår bågsåg (för stor) och yxa (för tung att bära på) med hästlängder!

Yxa kräver också en hel del träning och noggrann skötsel (måste hållas skärpt) för att vara både effektiv och ofarlig.

Bågsåg är bra till vedkapning, och fungerar till fristående mindre träd, men i buskage som Hassel är bågen "i vägen"...

...Och jag har förutom motorsåg och röjsåg (flera stycken), också traktor och lastmaskin med diverse redskap...

Trots att jag försökt gödselvattna med både oljeblandad bensin och diesel, så inte har det växt ut något dingedangel inte...
Äh, du försöker bara lura mig... Det vet väl alla att har man traktor och lastmaskin så ÄR man karl!

Lite mer allvarligt: en bra typ av såg när man ska fälla flerstammiga grova buskar typ Hassel, är en sådan där utfällbar eller fast grensåg som också sågar på "drag". De är kompakta, sågar lätt, och går att få in mellan stammarna, så att man kan ta en stam i taget. Här är några exempel.
http://www.test.se/grensagar/

Jag har nästan alltid med mig en liten hopfällbar sådan ut i skogen och i hagarna, ryms i arbetsbyxornas benficka, och man kan plocka bort förvånansvärt stora slyträd med den vid behov.

Slår bågsåg (för stor) och yxa (för tung att bära på) med hästlängder!

Yxa kräver också en hel del träning och noggrann skötsel (måste hållas skärpt) för att vara både effektiv och ofarlig.

Bågsåg är bra till vedkapning, och fungerar till fristående mindre träd, men i buskage som Hassel är bågen "i vägen"...
Jag tror att jag har en sådan grensåg, får kolla i helgen. TAck för bra råd!

var inte så noga förr
skogshuggare.jpg

Jag använder själv motorsåg, men det är med stor respekt för riskerna - och aldrig ensam. Man ska lära sig rätt från grunden, eller låta bli. Det är en hemsk död, om man inte har turen att bli ihjälslagen direkt...
Det kan bli rejält fula skador också! Jag rekommenderar också kurs oavsett om det är på egen mark eller inte. Motorsåg är rejält farligt i okunniga händer...

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
996
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 249
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama