Vågar jag använda motorsåg?

Jag brukar göra såhär när jag fäller det som är klenare än armen, står det någorlunda fritt snittar jag bara 2-3 cm in åt det håll jag vill att trädet ska falla och sen sågar jag nästan igenom från andra hållet och knuffar ikull "trädet" för hand. Så länge det inte är genomsågat och svärdet är kvar i snittet så lär inte trädet falla på dig.
"Träden", alltså långa men tunna hassel främst, står i en slänt. Hur ska jag tänka då?

Jag kanske ska börja med att ta nagelsaxen och klippa några grässtrån? Jag menar, mjukstart är alltid bra. Så jag får in rätta knycket liksom!

Varför ska du ha så jäkla bråttom!? Börja med att titta på avstånd, meditera lite kanske (om du känner dig helt trygg!), wax on - wax off, vettu. :mad:

Varför ska du ha så jäkla bråttom!? Börja med att titta på avstånd, meditera lite kanske (om du känner dig helt trygg!), wax on - wax off, vettu. :mad:
Jag kan titta på bilder av gräs, sly och sådant först. Långsam tillvänjning eller vad det heter, som i fobiträning. Men det måste jag nog hålla på med i åtminstone tre veckor, eller vad tror du? Efter det kanske jag är redo att ställa mig på den inglasade altanen och titta ut på levande växter.

Jag kan titta på bilder av gräs, sly och sådant först. Långsam tillvänjning eller vad det heter, som i fobiträning. Men det måste jag nog hålla på med i åtminstone tre veckor, eller vad tror du? Efter det kanske jag är redo att ställa mig på den inglasade altanen och titta ut på levande växter.

Nu börjar du äntligen låta vettig! :grin:

Ja, bara å raka sta å du får inte ha slajji åv på gasen förrän buska ä åv. Å glöm inte stövlo, å böxo. :p

Ja, bara å raka sta å du får inte ha slajji åv på gasen förrän buska ä åv. Å glöm inte stövlo, å böxo. :p
"Raka sta" förstår jag fortfarande inte :laugh:. Resten tolkar jag som: och du får inte slå av på gasen förrän busken är av. Och glöm inte stövlarna och byxorna. Right?

"Raka sta" förstår jag fortfarande inte :laugh:. Resten tolkar jag som: och du får inte slå av på gasen förrän busken är av. Och glöm inte stövlarna och byxorna. Right?
:up:

Jag kan rekommendera filmen "Motorsågen" på SVTplay. :D

Då jag visserligen inte är så stark på sydligare dialekter men faktiskt växt upp med Bondska så vågar jag mig på en tolkning: raka av. Alltså att du ska raka bort träden. :confused::laugh:

med en röjsåg så är det tämligen ofarlig så länge sågen hänger i selen kan du inte komma åt klingan.
Skyddsstövlar o byxor + hjälm, visir o hörselkåpor så kan du karve sta lite försiktigt och känna på det hela.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
996
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 249
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama