Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är just kurser det finns och du bör gå dem! Det är numera lag på att du ska ha motorsågskörkort...Jag har en motorsåg - och små träd som skulle behöva sågas ner. Har aldrig använt en motorsåg, vet inte hur man gör, är nog rädd för den t o m.
Var lär jag mig hur man använder motorsåg? Det finns inga kurser, gissar jag . Och vågar jag?
Jaha! Det var ypperligt.Det är just kurser det finns och du bör gå dem! Det är numera lag på att du ska ha motorsågskörkort...
Jag vågade utan kurser.! Jag skaffade en med elsladd, då den med bensin skulle bli för tung för mig. Så var jag tvungen att skaffa en till då den första råkade bli fastkilad i ett träd. Då den också satt fast kom en vänlig själ förbi och hjälpte mig. Jag gick inga kurser utan använde vad jag uppfattade som sunt förnuft.
Alltid sladden bakom. Om tjockare stam såga inte av längst ner utan en bit upp så man ser åt vilket håll trädet faller och kan hoppa undan. Ta resten sedan. C:a 3o träd har jag plockat bort utan att skada mig
Jag tror kravet bara gäller yrkesmässigt och anställda.
Nu blev jag ännu räddare . Men det hade varit roligt att kunna!
Har kollat på kursdatum och i vår kan jag inte ändå. Såg att det fanns röjsågskurser också. Har flera vanliga sågar, så jag får använda dem så länge.
Men det hade varit roligt att kunna!
Vågar jag såga sly åtminstone? Med vanlig såg?Med vanlig såg eliminerar du risken med själva sågen, plus att du saktar ner alltihop så det inte går fel av bara farten, men kom ihåg att själva fällan är farlig också! Ett ganska litet träd kan lätt slå ihjäl en, så var försiktig!
Bara om du har penis.Vågar jag såga sly åtminstone? Med vanlig såg?
Shit. Där sprack det.Bara om du har penis.
Vågar jag såga sly åtminstone? Med vanlig såg?
Schysst!Ja tyvärr. Men du får dammsuga om du vill.
Jag har bl a en massa hassel jag vill bli av med. De är inte grova men ganska höga. Kan jag ge mig på dem utan alltför stora risker?Hahaha, vad du vågar bestämmer du såklart själv, ledsen om jag låtit hård!
Men ja, det låter väl hyfsat omordiskt i alla fall.
Jag är uppvuxen med en hel släkt skogsarbetare, jag har sett skadorna och hört historierna, och det är inte alla som kommer hem på kvällen... Inte ens de med många års erfarenhet.
Jag använder själv motorsåg, men det är med stor respekt för riskerna - och aldrig ensam. Man ska lära sig rätt från grunden, eller låta bli. Det är en hemsk död, om man inte har turen att bli ihjälslagen direkt...