Vågar du ?

Sv: Vågar du ?

Jag träffar en rätt så ofta (och en ännu oftare) men har valt att inte säga något så jag får vara lite anonym iallafall.

Det har hänt mig flera gånger att folk talat om för mig vilka de är på buke. Men anledningen till att vi börjat prata har inte varit att de känt igen mig på det sättet, utan andra.

Jag har svårt att tänka mig att jag skulle springa fram till någon bara sådär. Först och främst är jag usel på att känna igen folk. Men också för att jag måste kanske ha något att säga, mer än "Hej är du xx på buke? Det är jag som är cillamuffins". För blir svaret "Jaså?" så hade jag aldrig lyckats föra konversationen framåt ;)

Jag har svårt att komma ihåg folks utseende så jag skulle också av den anledningen låta bli. Jag skulle sedan inte heller göra det av anledningen att jag är väldigt blyg och är lika socialt kompetent som en cykel.:o

Jag fattar inte hur folk kan vara så oblyga och sociala, jag hade velat krypa ner under en sten och gömma mig istället! :D

Haha, jag gjorde det med tornblomma en gång. Det blev väl lite konstigt och stelt, men det bjuder jag på :D T hanterade det väl och var väldigt trevlig iallafall. (Om du läser detta tornblomma så hoppas jag du inte misstyckte!)

OT - T var med i DN. idag!

Jag har alltid försökt hälsa på de bukefalister jag träffar på.

Senast ändrad:

Gå fram och hälsa på en bukemänniska som du aldrig har träffat IRL men som du ser och känner igen ? Ni kanske har diskuterat lite i nån tråd och du vet precis "vem det är" ?

Det gör inte jag. Jag är ändå rätt så oblyg och har lätt att prata med folk. Men vid flera tillfällen har jag sett xxx eller yyy från buke men inte vågat mig fram. Det har oftast varit i hästsammanhang men även vid andra tillfällen.
Jag är så hopplös att jag liksom har en förmåga att glömma bort vilka det är jag har diskuterat med. Jag kan komma ihåg diskussionen i sig men vilka som varit delaktiga är ofta ointressant och då lägger jag det inte på minnet.
Jag är tveksam till om jag skulle känna igen någon sådär, så jag skulle nog inte behöva fundera på hur jag ska agera.

Däremot har det hänt nån gång att folk har kommit fram till mig och sagt typ "hej, visst är det du som är ameo". Jag blir väl ungefär lika förvånad varje gång det händer, eftersom jag tror mig vara en grå mus som inte syns. Fast jag är ju inte heller särskilt anonym av mig här så det är helt okej för mig om någon kommer fram och presenterar sig. :)

(sen är det ju så att jag har hittat flera av mina nuvarande bästa vänner via buke, på olika sätt, är ju en helt annan sak! :love: )

OT - T var med i DN. idag!

Jag har alltid försökt hälsa på de bukefalister jag träffar på.

Japp.....o vi stämde ju t om träff :D

TS ...jag skulle lätt göra det :)

Jag har också haft buketräffar hos mig ..(i 2 eller tre år ) som mest var vi + 40 st ..jätteroligt att se ansikten bakom namnen , har en hel del bukefolk som vänner på fb också

ameo kom också o "våldgästade" mig en helg ...jätteroligt :D

FÖRMODLIGEN kommer jag att ha ett ärende till Karlstad i höst och då slipper du mig INTE. :devil: Förra gången hade jag sällskap och bråttom hem men i höst åker jag ensam och har precis hur mycket tid som helst.

kl

Beror på situation och om det är läge då skulle jag hälsa.

Har fått flera vänner via buke vilket jag är väldigt tacksam över:love:

Jag träffade en, från ett annat forum - kände igen armbandet som forumisterna därifrån har. Men hon bara stirrade lite konstigt som om, jaha..... Varför hälsar du på mig?

Men det bryr jag mig faktiskt inte om. Jag gör om det igen nästa gång! Fast Bukefalisterna har ju inga armband som man kan identifiera dem på.......

KL

Nu vet väldigt många vem jag är av olika anledningar (jag är inte blyg, jag pratar mkt, har vart med i tv i olika (obetydliga) sammanhang)...

Så jag är jättevan vid att folk kommer fram och säger "Hej Corzette" och så pratar folk på =)

Ibland har jag koll på vem det är som kommer fram men i 75% av fallen har jag verkligen inte en aning... Men som sagt är "van" ...
Ibland kan man räkna ut varifrån de känner igen en (tex hästsammanhang osv) men det är värre när folk kommer fram på ICA eller på stan... Då har man inget att gå på då jag som sagt inte bara har hästfolk som vet vem man är.

Men har inget emot alls att folk kommer fram och snackar skit.

Jag är inte blyg på det viset, jag hade lätt kunnat ha en buketräff hos mig - inga problem och som sagt, jag har träffat många bukemänniskor MEN då har det alltid varit planerat. Det är när jag typ står i ICA kön som jag skulle tycka det var lite konstigt eller när jag kommer till ett stall där jag *vet* att flera bukemänniskor är, då vill jag inte gå fram - det kan ju vara så att just där vill man ha en frizon. Men på träffar eller så är det inga problem alls och jag har lätt att minnas både ansikten, namn och nick

Gå fram och hälsa på en bukemänniska som du aldrig har träffat IRL men som du ser och känner igen ? Ni kanske har diskuterat lite i nån tråd och du vet precis "vem det är" ?
Ja, absolut om jag visste vem det var. Jag hade nog inte chansat på att någon var bukefalist och gått fram. Så mycket betyder det liksom inte för mig.

Dock ska jag erkänna att jag en gång sett en bukefalist på tävling, men att den personen uppförde sig allt annat än bra, så jag ville inte bli sedd med den personen. Det var oerhört pinsamt. En person som på Buke är världens bästa hästägare, visade sig vara ett stort skämt.

Det är få som känner igen mig på stan eller i hästsammanhang. Någon gång har några kommit fram till mig på mitt förra jobb och presenterat sig och det har varit jätteroligt och uppskattat. :)

kl

det finns en här på buke som påstår sig sett mig ett flertal ggr o talar om ( för mig då ) hur jag EGENTLIGEN är , det är kul ...eftersom den personen alltid hoppar på mig här inne, men inte törs IRL komma fram o ge mig samma kängor jag får här :p

Säger en hel del om den personen o inte mig va :D

Jag har iallafall träffat typ 50-60 st bukare vad jag vet , o de flesta är underbara personer :love: även om man inte alltid har samma åsikter om saker o ting

Ja, absolut om jag visste vem det var. Jag hade nog inte chansat på att någon var bukefalist och gått fram. Så mycket betyder det liksom inte för mig.

Dock ska jag erkänna att jag en gång sett en bukefalist på tävling, men att den personen uppförde sig allt annat än bra, så jag ville inte bli sedd med den personen. Det var oerhört pinsamt. En person som på Buke är världens bästa hästägare, visade sig vara ett stort skämt.

Det är få som känner igen mig på stan eller i hästsammanhang. Någon gång har några kommit fram till mig på mitt förra jobb och presenterat sig och det har varit jätteroligt och uppskattat. :)

Men jag gillar dig "Ättemycket " :love:

Uppenbarligen vågar jag inte :o Kanske om jag haft något samtalsämne klart för mig men jag är dålig på att improvisera sådant..

Hade nämligen tillfälle att hälsa på Galathea (tror jag hennes nick var) med sin vackra hund Cerberus i helgen på en tävling, men jag vågade inte säga ett pip trots att vi stod knappt 2m ifrån varandra på prisutdelningen :o

Nej jag tror inte jag hade gatt fram och sagt nagot.

Kanske skulle jag om vi av nagon anledning redan stod och pratade om annat slanga in ett "du rakar inte halla till pa buke?", men da skulle jag val tvingas avsloja mitt eget nick och det vill jag egentligen helst inte. Gillar att vara lite anonym anda.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 797
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 579
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Har nåt av dina djur trivts extra bra?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka