Vågar du ?

Sv: Vågar du ?

kl

Det beror på situationen och vilken bukefalist det är. Såg en bukefalist på Ica för några veckor sedan, då gick jag fram och hälsade och vi pratade en stund. Men då var det en person som hänger i samma tråd som jag (beachtråden på U), vi följer varandra på instagram osv. så jag var 100 % säker på att det var rätt person. Skulle aldrig chansa :p

Jag har träffat ganska många bukefalister men då har det varit planerat s.a.s.

På Gothenburg Horse Show i våras dök det upp massor med (ofta generade) bukefalister och presenterade sig som "xxx på Buke" i min monter och det var hejdlöst roligt!!! Gör gärna om det nästa år!:)

Jag är inte ett skvatt blyg och skulle inte tveka för den sakens skull. Däremot har jag extremt dåligt minne för namn så jag skulle nog ha svårt att komma ihåg nicken så att jag vet vem det är jag ser ...

oc
Gå fram och hälsa på en bukemänniska som du aldrig har träffat IRL men som du ser och känner igen ? Ni kanske har diskuterat lite i nån tråd och du vet precis "vem det är" ?

Det gör inte jag. Jag är ändå rätt så oblyg och har lätt att prata med folk. Men vid flera tillfällen har jag sett xxx eller yyy från buke men inte vågat mig fram. Det har oftast varit i hästsammanhang men även vid andra tillfällen.

blev det någon oljerock förresten?! :-)

Jo,jag hejar ibland. Men jag är kass på både namn och utseende så det är oftast på annat som jag känner igen folk på. Deras hundar eller så.

På Gothenburg Horse Show i våras dök det upp massor med (ofta generade) bukefalister och presenterade sig som "xxx på Buke" i min monter och det var hejdlöst roligt!!! Gör gärna om det nästa år!:)

Jag är inte ett skvatt blyg och skulle inte tveka för den sakens skull. Däremot har jag extremt dåligt minne för namn så jag skulle nog ha svårt att komma ihåg nicken så att jag vet vem det är jag ser ...

oc

Var i din monter förra året med min dotter:D

kl mig själv.

Var jag sådär 50% säker på att jag träffade på en bukare skulle jag glatt byta några ord.
Har inga problem om någon annan skulle känna igen mig heller.:)

Ja, det skulle jag. Men jag har oerhört dålig koll på hur folk ser ut här och eftersom jag bor på vischan och mest håller till här är sannolikheten minimal att jag skulle stöta på någon.

Fast dig skulle jag våga gå fram till om du satt i monter så, då är du ju på nån sorts officiellt uppdrag och har inte "frizon". Inte om det var på ICA eller så.

Fast dig skulle jag våga gå fram till om du satt i monter så, då är du ju på nån sorts officiellt uppdrag och har inte "frizon". Inte om det var på ICA eller så.

Ja, det är förstås skillnad, jag är ju uppenbart där för att jag vill prata med folk.

Var på en tävling en gång som verkligen gick skit, men häst var typ rädda för alla hörn + domaren, rena katastrofen. När jag red ut från banan såg hon i utsläppet riktigt medlidsam ut. Döm om hennes förvåning när det plötsligt dök upp fyra småtjejer som ville ha autograf! Hon hade ju ingen aning om att jag skriver böcker, utan trodde det var för min ryttarinsats ...:D

Nej, det gör jag inte. Alldeles för blyg.
Tror jag sett Lizan en gång men jag sa inget. Glodde bara lite fånigt :o

Jag har träffat på en del bukare i hundrastgårdar. Men då har det oftast varit de som känt igen "mig" genom mina hundar. Och då har vi växlat några ord vilket jag alltid tycker är trevligt att göra med hundfolk, vare sig det är bukare eller inte :p

Men ett sådant bukefalist-möte jag minns bäst var i en rastgård när en frågade om det var jag från buke...och då sa h*n: "ja du är väl den som är den på buke". :o Visste inte alls hur jag skulle reagera på det och vet fortfarande inte idag vad h*n menade :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 797
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 579
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar