Vågar du ?

cirkus

Trådstartare
Gå fram och hälsa på en bukemänniska som du aldrig har träffat IRL men som du ser och känner igen ? Ni kanske har diskuterat lite i nån tråd och du vet precis "vem det är" ?

Det gör inte jag. Jag är ändå rätt så oblyg och har lätt att prata med folk. Men vid flera tillfällen har jag sett xxx eller yyy från buke men inte vågat mig fram. Det har oftast varit i hästsammanhang men även vid andra tillfällen.

Sv: Vågar du ?

Ja för tusan, vad är det värsta som kan hända liksom? Att nån skjuter mig på öppen gata?

Ja, det var ett av mina mest fascinerande buke-ögonblick när jag mindes ditt gamla bukenick men inte det nya då för ett par år sen :p

Ja, det är det absolut värsta ;)

Näst värsta är att man tar fel och människan undrar vad det är för jävla idiot som står framför och presenterar sig som "cirkus från buke" eller tredjen värsta...eller nåt.

Jag vet inte men jag kan bli så löjligt blyg i såna situationer

;)

Men det var inte läskigt - vi var ju jättemånga bukemänniskor på bruksprovet om jag inte missminner mig - då är det ju rätt så safe situation.

Det skulle jag nog inte våga göra, jag känner mig alltid så urbota dum när jag känner igen folk men de inte känner igen mig. Lite blyghet finns allt kvar fast jag tränat bort det mesta.

Nu fattade jag inte frågan ?

Menar du hur ofta jag träffar bara en bukemänniska i taget ?
Det är ganska ofta faktiskt. Denna sommar har jag nog träffat en i taget kanske varannan vecka i olika sammahang och liksom planerat. Såna som jag "känner" innan och nån som är ny vän IRL, men inte nätmässigt. Kommer att träffa två stycken på söndag, en som jag träffat förut och en som jag aldrig har träffat förut (3-års test för ponny, men då är det planerat)

Det jag tänkte var mera de som jag inte känner alls egentligen och har planerat träff med.

Jag träffar väldigt sällan bukemänniskor "en i taget".

Å jag är tvärtemot dig, känner aldrig igen folk utan det är de som känner igen mig...

Nej, det skulle jag inte. Är alldeles för blyg för det. Jag tror inte heller det beror på vem det är härifrån. Det gäller nog alla oavsett hur väl vi känner varandra här inne.

Har bara träffat en bukemänniska och det är du.

Det finns dock några gamla skolkamrater och gamla stallpolare från förr här inne men det är inga jag skulle gå fram till nu heller förutom om vi båda ser varandra på stan, då skulle jag hejja.
Har tänkt tanken att vara med på en buketräff men det fixar jag nog inte. Då blir det ju en hel hög okända människor på en gång.
Det är ju lite annorlunda att prata här med någon än att träffas IRL och att bara gå fram till någon och säga hej känns lite olustigt.

Gå fram och hälsa på en bukemänniska som du aldrig har träffat IRL men som du ser och känner igen ? Ni kanske har diskuterat lite i nån tråd och du vet precis "vem det är" ?

Det gör inte jag. Jag är ändå rätt så oblyg och har lätt att prata med folk. Men vid flera tillfällen har jag sett xxx eller yyy från buke men inte vågat mig fram. Det har oftast varit i hästsammanhang men även vid andra tillfällen.

ja, men eftersom golit är golit och inte riktigt är han som skriver golits inlägg, så är det lite annorlunda. I en del fall har vi sagt hej och lite till, i en del fall har vi bara höjt på ögonbrynen.

Kl

Intressant! Jag funderade på detta när jag träffade nytt hästfolk i Sörmland i helgen som var. Nu kände jag inte igen dessa personer utseendemässigt, men en av deras hästars namn påminde om en användare här på buke och jobbet som denna hästmänniska hade klingade också bekant. Kom fram till att jag förr hade frågat om det, men att jag nu tänkte efter och undrade om inte den här hästmänniskan skulle tro att jag menade en sekt eller liknande om jag tog upp det. Annars har jag förr utbrist både en och två ggr att "det är ju du, du från buke!" eller "hej, konstig fråga, men visst håller väl du till på buke?".

Jag har gjort precis det. En gång. Jag tror inte jag gör om det. Det blev jättekonstigt och kändes alldeles obehagligt, och det lade sordin på en annars trevlig vernissage.:(

Det har hänt mig flera gånger att folk talat om för mig vilka de är på buke. Men anledningen till att vi börjat prata har inte varit att de känt igen mig på det sättet, utan andra.

Jag har svårt att tänka mig att jag skulle springa fram till någon bara sådär. Först och främst är jag usel på att känna igen folk. Men också för att jag måste kanske ha något att säga, mer än "Hej är du xx på buke? Det är jag som är cillamuffins". För blir svaret "Jaså?" så hade jag aldrig lyckats föra konversationen framåt ;)

Haha, jag gjorde det med tornblomma en gång. Det blev väl lite konstigt och stelt, men det bjuder jag på :D T hanterade det väl och var väldigt trevlig iallafall. (Om du läser detta tornblomma så hoppas jag du inte misstyckte!)

Självklart! :D fast givetvis får man känna efter och det ska ju vara rätt i den aktuella situationen. Det behöver ju inte bli mer avancerat än att man tex står och pratar vid någon tävling eller dyl och säger: "Är det du som har häst xxx på Buke?"

Det är nog inget som jag gör normalt, men har faktiskt gjort en gång. Var tvungen presentera mig för CillaW när jag träffade henne i festivalsammanhang.
Hon tog det bra. :) Kanske för att jag kunde hjälpa henne så att hon och de andra Angelheads fick lösa in sina biljetter och stanna kvar när området tömdes.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 797
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 579
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar