Vad var det för hund?

Mirre

Trådstartare
Gick förbi en hund här igår som var så himla fin.
Såg ut som en grönlandshund så först trodde jag att det var en sådan.
Men den var verkligen jättestor och när jag googlar nu så ser grönländaren inte alls så stor ut.

Den jag såg hade ju ryggen strax under midjehöjd på ägaren (som såg hyfsat lång ut själv) Vad var det tror ni?

Sv: Vad var det för hund?

Fast det kan vara en grönlandshund också, på My dog så såg jag en sjukt stor grönlandshund! Ungefär GD stor hund, enligt ägaren är det skillnad på vilken sida grönlandshundarna är ifrån. Nu pratade jag inte med honom själv, så jag kommer tyvärr inte ihåg från vilken sida de stora hundarna kom ifrån.

Alaskan Malamutes kan bli enormt stora.

alaskanmalamute_corel.jpg

Jag såg en hane i Polen för ett tag sedan. Han var jättestor, kanske cirka 80 cm.

OM det var hunden i montern så är det min väns hunds pappa- Valpen är på god väg bli lika stor. Det är den "gamla" grenen av Grönlandshund som är så stora och de är inte avlade mot att bli snabbare utan ska vara långsamma och uthålliga. Otroligt tuffa men kloka hundar!

Vår hane är visserligen ganska liten men maxhöjden är 72cm om jag minns rätt och särskilt mycket större tror jag inte är särskilt vanligt, definitivt inte här i Sverige där rasen inte är så stor till antalet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 278
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 524
Senast: Milosari
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 478
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka