P
PansParis
Vad tyckte ni om det nya hundprogrammet som sändes idag på tvåan. Tyckte ni hans träningsmetoder var bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han hade familjen att springa runt med hunden i koppel fäst till deras midja ett par timmar om dagen för att den skulle lära sig att följa dem och inte göra som han själv ville...
Så fick de inte prata med hunden på två veckor heller, bara kroppsspråk gällde.
Jag tycker också det är lite tråkigt med att få se alla dessa "hundproblem fixar program", det finns ju bara detta nu. Jag vill ju se lyckliga välmånde hundar. Vill se duktiga tränare som tränar duktiga hundar och ge tips åt oss som vill lyckas bättre med vår träning (av problemfria och välmånde hundar).
Ett program som ger tips på hur man gör rätt istället för tvärt om.
Är inte det Jan Fenells metoder?
SBK-metoden då eller? Godisautomaten eller kanske klicka på vovven?
Positiv förstärkning=uteblivet obehag. All positiv förstärkning behöver inte vara godis eller en massa tjosanhoppsan från förarens sida enligt min mening...
Har jag sagt att man ska ska använda godis eller kicker så fort man tränar med positiv förstärkning? Det räcker med ett bra, när hunden gjort rätt. Jag använder mig själv och min positivitet i träning med min hund. Hon blir gladare och dessutom lydigare.... Men sen vet jag att det är inte alla hundar som funkar med denna metod heller.... Men de flesta!
Jag är inte så mycket för att dra och rycka i en hund.... och tvinga hunden förstå även om momentet inte är intränat. Varför inte lära hunden först att ex sitta i stället för att rycka i kopplet. Jag tycker att de här programmen som använder sig av kvick fix ger en dålig bild på hur man ska uppfostra en välmånade "normal" hund.
Positiv förstärkning=uteblivet obehag