Vad tycks?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lonely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 904
L

Lonely

Vad tycker ni om dessa då? Vilka har dom här? Hur är dom i passform och material? Hur hållbara är dom? osv..:)

40258_M.jpg

Sv: Vad tycks?

Har aldrig sett såna innan, men det är inget jag skulle rida ut med i alla fall.
Neopren blir ju tungt i sig när det blir vått, kan ju tänka mej hur fårskinnet skulle se ut efter en sväng en regnig dag i skogen.

Men inne på en hoppbana kanske de passar bättre?

OM jag ens lagt pengar på att köpa ett par sådana hade det endast varit till träning/tävling. De kommer snabbt bli skitiga..

Jag skulle inte komma på tanken att köpa med fårskinnet. Så himla opraktiskt!
Skulle inte ens köpa de om de så var för endast tävling, man vet ju aldrig hur vädret kommer vara osv. på framridningen eller om det är skitväder och tävling utomhus.
Men visst, de kanske är ok om man tränar för instruktör och ska vara inomhus alt. utomhus om det är bra väder. Men själv skulle jag föredra ett par utan fårskinnet.

usch vill inte ens tänka på hur det fårskinnet ser ut efter en ridtur :crazy:.......ser ju ganska fjolliga ut åxå

Jag har sådana och de är jättebra. Jag gillar Eskadrons boots överlag och har ett antal. :D

Jag tycker om dem! Både fina och bra, jag menar har man en häst som har lätt för skav är de ju perfekta!! Sen har eskadron väldigt bra boots överlag.

Vimsiz: de är konstläder på utsidan inte neopren....

Har sånna! Dom e kanonbra! Bra passform och kvalité, min häst har dom på dig i boxen på nätterna, och dom har hållit i flera månader!
Dessutom är dom mlätta att tvätta, i vanlig maskin.. Det är bara att torka fårskinnet med hårtorken så blir dom som nya! :bow:

quigley skrev:
Jag tycker om dem! Både fina och bra, jag menar har man en häst som har lätt för skav är de ju perfekta!! Sen har eskadron väldigt bra boots överlag.

Vimsiz: de är konstläder på utsidan inte neopren....

Aha! :idea: Men i första hand så satte jag bara fårskinnet och neopren inom samma kategori som lätt blir tunga och leriga...
Gillar eskadron boots, men föredrar uten fårskinn

Akustik skrev:
Har sånna! Dom e kanonbra! Bra passform och kvalité, min häst har dom på dig i boxen på nätterna, och dom har hållit i flera månader!
Dessutom är dom mlätta att tvätta, i vanlig maskin.. Det är bara att torka fårskinnet med hårtorken så blir dom som nya! :bow:
Varför behöver du dom på natten? *Nyfiken*

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 027
Senast: Sassy
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 855
Senast: Görel
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
30 359
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar