Lagningstejp täcken

Har provat presenningstejp och det har varit lite varierat resultat. När jag insåg att tejpen behövde värmas upp så fungerade det riktigt bra! Tills en annan häst drog ordentligt i täcket, men det är vad som tog sönder själva tyget från början så vet inte riktigt vad det säger om tejpen😅.

Har lagat små bitmärken med kinesiotejp😁.

Friluftsfolk använder ofta spinnakertejp för att laga allehanda saker (tält, jackor, ryggsäckar...). Den är tålig (segel utsätts ju för en del...) och finns i många färger. Smidigare att jobba med än gaffa och en del presenningstejp.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej Jag har en "rygghäst" som lätt blir spänd om han blir kall om ryggen. Att han är extremt varm och helst skulle leva helt utan...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: Ace
·
Hästvård I höstas märkte jag att min häst blev öm i ryggen när det regnade och blåste mycket om hon inte hade täcke. Tänkte då att det berodde på...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: tuaphua
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar