Vad tycker ni?

Sv: Vad tycker ni?

Tänkte ge min syn på saken, alltså det TS ville höra åsikter om från början...
Eftersom ni ska ha vagnen endast till maratonmomenten så håller jag med om att den svarta med trädetaljer ser kanske lite för "fin" ut. Den är annars skitsnygg. Ni ska ha en lite sportigare variant tycker jag. Både den helröda och den silverfärgade är fina, kanske att man tröttnar fortare på den silvriga?? Det är ju lite "mode" i den färgen nu och frågan är som sagt om ni ångrar er om ni tar den. Men det känner ni själva. Sen kanske ni kan få den som är röd i en annan färg om ni vill, fast jag tycker allt den är lite fräck, jag gillar färger i maraton, det ska synas när man kommer. :bump:

Tack för ditt svar. Ja jag håller med dig, man ska synas :) Vi har nästan kommit överrens om den sista faktisk, fast jag mest var inne på en i silver. Men det dröjer ett tag innan den införskaffas, så vi kanske har hunnit ändra oss eller så har det kommit nån ny fräck färg :)

Ja, ibland är det bara bra att det tar lite tid för oftast hinner man ändra sig flera ggr. Min sambo brukar säga att det är bra om besluten får mogna lite!! Det har han rätt i, hur många ggr har man inte trott att man bestämt sig för något och dagarna efter hunnit ändra sig... Men ni ska förmodligen ha vagnen ex år nu så det är väl bra att spåna lite om färgval, inte bara ta det första som slår en utan grunna lite på det, lycka till!:bow:

Nussikan: om ni vill ha lite färg på vagnen som syns så varför inte be om att få den i effektlack. Välj ut en färg ex. grön och blanda i lite lila pearl så kommer den skifta i grönt och lila. Eller orange med rosa pearl (hade en bil med sådan lack förra sommaren *dregglar*) Eller ha främre delen av vagnen silver och bakre delen i annan färg.
inget av detta är speciellt svårt att göra om den ändå står i lackbox. sedan kan det väl inte vara så svårt att lacka om den om man tröttnar på färgen??

fast bilar brukar vara våtlackade, och vagnar brukar oftast vara pulverlackade... Det är lite svårt att blanda i färg i pulverfärg faktist...

Inte svårt om det är våtlack nej men som sagt vad, vagnar brukar oftast pulverlackas...

Och det går inte att lacka dem på samma sätt som en bil då menar du???
Det är väl samma material?? Sambon har lackat delar av min rockard med vanlig billack och det blev kanon.

Går går det vell (allt går utom klockan), men det beror vell på hur bra man vill ha det... En vagn du köper från en tillverkare har jag svårt att tänka mig de lackar i nåt annat än pulverlack...

Pulverlack är nämligen många många gånger bättre hållbarhet, eftersom att det bränns...

Man får ju det man betalar för...

Går går det vell (allt går utom klockan), men det beror vell på hur bra man vill ha det... En vagn du köper från en tillverkare har jag svårt att tänka mig de lackar i nåt annat än pulverlack...

Pulverlack är nämligen många många gånger bättre hållbarhet, eftersom att det bränns...

Man får ju det man betalar för...

ok, men tråkigt om det inte går att få till effektfulla färger.
En fråga till då... varför går det inte blanda i ex. pearl i pulver????

Det kanske finns färdigt med pearl... Pulver är precis som mjöl, det liksom smälter ut, våtlack det går ju att blanda ihop och det blir en annan färg av det...

Blandar du olika färger pulver så blir det prickigt... För många år sedan kom det en nisse till jobbet med en travvagn. Han ville ha den lackad i nåt läckert, som gjorde att han var ensamen om det... Chefen gick in i pulverförrådet och tänkte att han skulle få nåt alldeles speciellt... Han hävde ner alla möjliga tänkbara rester som fanns... Skakade om så det blev rejält blandat och lackade, personen i fråga fick en väldigt väldigt prickig vagn, som han garanterat är ensamen om i landet.... Men det var sista gången chefen gjorde nåt sånt, för personen i fråga kom tillbaka med 10 andra vagnar och ville ha dem likadana... Det går inte för chefen hade bara haft ner lite olika färger på måfå...

Hehe, ok.
men alternativet med två olika färger går ju att ordna. eller???

två olika färger? är det pulverlack så blir det prickigt... Eller så lackar man del för del, alltså skruvar isär vagnen...

De i silver ser ut som kundvagnar tycker jag :rofl:

Jag haller pa svart, eller mojligen den vinroda (eller bada ar kanske vanlig rod?). Gillar inte de vita hjulen, skulle vara snyggt med svart dar!

Jo men i så fall måste du skruva isär delarna... Men det måste du ju göra även med våtlack... Eller maskera väldigt mycket...

Jo men i så fall måste du skruva isär delarna... Men det måste du ju göra även med våtlack... Eller maskera väldigt mycket...

Suck, jaha.
men lackas vagnen färdigmonterad då??? Med alla ev. trädetaljer osv ?

Hos oss så lackar vi alltid delar för sig... Skall det brännas är det inte så smart att bränna trä dessutom... Är ju svårt att få in färg mellan delarna om det är ihop plockat...

Hos oss så lackar vi alltid delar för sig... Skall det brännas är det inte så smart att bränna trä dessutom... Är ju svårt att få in färg mellan delarna om det är ihop plockat...

Ja men då går ju andra alternativet att lösa juh... :idea:

Som sagt vad, pulverlack är alltid bäst... Om man vill få det bra...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 161
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 459
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 541
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka