Inte i min heller. Alls.
Och generellt gällande klädkod: Jag blir jätteobekväm om det står någon sådan kod på inbjudan. Det kan mycket väl innebära att jag inte går alls, om jag inte är EXTREMT motiverad. Känner mig totalt utklädd om jag måste klä upp mig (speciellt om jag underförstått förväntas ha klänning eller dyl) och för mig innebär det tyvärr att den ”trevliga tillställningen” absolut inte kommer att vara trevlig alls.
Bekvämt men uppklätt för mig är nog något i stil med vad ”vanliga” personer tänker som normala hemma-/gå litet ärende på stan-kläder... På vårat bröllop skrev vi något i stil med att man får komma i vad som känns rätt och bekvämt. Där var allt från fin-uppklädda personer till olika T-shirt + outdoorbyxor-varianter. Tror ingen blev varken förvånad eller upprörd över de som valde T-shirt-stillen. Biologer (som väldigt många i vårat umgänge är) är ju som alla vet ofta lite speciella.

Har faktiskt aldrig förstått de där sociala grejerna att kläder skulle ha en viktig roll i samspelet... Jag är ju liksom jag i vilka kläder jag än väljer. Och ändå mer om jag inte behöver klä ut mig?