Jag ska på släktings bröllop, det är klädkod Jaquette
Tjusigt värre..Det ska vara klänning, ej kort, ej bara axlar, ej urringat eller vulgärt, det får inte vara svart, vitt eller rött. Etc
Jag gissar att det utöver klänningsklädkoden även finns en massa andra koder jag borde veta men som jag inte vet. Väska? Skor? Ev jacka? Smycken? Håruppsättning? Sminkning?
Vad sjutton sätter jag på barnen?
Jag hatar det, jag kommer känna mig utklädd och att jag inte kommer passa in hur jag än gör.
Funderar på att köpa en klänning som passar in på alla krav (men som inte är min stil) men sen göra revolt med accessoarerna.![]()
Oj, det kändes lite ålderdomligt tycker jag. Gärna hatt på kvinnan. Vem äger ens en hatt nuförtiden? Säger jag som har en bredbrättad solhatt, men jag tvivlar på att den passar in i klädkoden ändå.
Jag hade ringt den som bjuder in och frågat.
Vad gäller barnen hade jag satt på finkläder men i övrigt inte brytt mig om klädkoden om det är små barn. Äldre tonåringar kanske faller mer in under de vuxnas klädkod men mindre barn, nope. Inte i min värld iaf. Hela, rena (iaf när man anländer) och någorlunda finklädda (passande åldern) hade fått duga.