Vad tycker ni om hullet på min hund?

Sv: Vad tycker ni om hullet på min hund?

Så här såg min (prickiga!) DSG ut när hon var 1 år gammal

Milla%20014.jpg

Idag är hon 5 och är mer musklad (en DSG utvecklas ju sent) men inte fetare.

Men enligt rasstandarden så ska ju en DSG vara "Liten, kompakt och substansfull" - vad nu det kan betyda. Som jag tolkar det så önskar man väl att hunden har "massa". Och jag tycker nog att en tunnare kropp än vad min hund har på bilden är inte snyggt hos en DSG.

Jag tycker Uno är i bra hull här (1,84kg), kunde ha lite mer muskler men det är svårt då vi inte har så mycket kuperat att gå i här, speciellt inte under vintern då det bara är slask.
32287600.jpg

Åh så fin han är! Jag personligen tycker det är finare med lite mer slimmade chihuahuor än kompakta och kraftiga, fastän jag tror att det är så de egentligen måste se ut..?
Eftersom jag inte får ställa ut min pga skönhetsfel så har jag aldrig fått en "professionell" bedömning av min chi, men han är väldigt smal va?

(ursäkta hans rädda kropsshållning, han tyckte inte om att ta bild så högt upp på bordet:o)
201141311435378516258_sbig.jpg

2011413114317140516258_sbig.jpg

Va fin din tjej är :) Nej precis, hennes bröstkorg är djup men inte tillräckligt bred va? Din ser ju mer ut som en DSG ska göra tror jag.
Ja bilden är inge bra på så sätt :D här är en när hon står själv:
25175292.jpg

35cm hög o väger 9kg.

Tack för komplimangen!
Här är din vovve mycket finare än på förra bilden. :D
Hon är helt lagom i hullet.. ser fin ut. :love:

Min tjej är 33,5 cm hög o väger ca 8,2 kg så båda är nog lagom i hullet.
Man får inte ta åt sig så mycket av vad folk säger.. flera har trott att min tjej är tjock/mullig men när de känner på henne inser de att det inte är så. :laugh:

Tack. Jag tycker din chi ser fin ut i hullet, Uno ser ungefär ut som din uppifrån :)
Jag har ställt ut Uno några gånger och Varje gång fått kommentar om att han är för tunn. Men jag föredrar också de mer slimmade chihuahuorna, vissa ser ut som små grisar och är nästan skinniga (mycket hud), främst faktiskt inom korthåren.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 162
Senast: paradiset
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 265
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa När man pratar om hästar finns det ju relativt enkla riktlinjer för hur hästens hull är (känna revbenen men inte se dem). Finns det...
Svar
13
· Visningar
1 683
Senast: superstar
·
T
Övr. Hund Hej bukefalister! Läser ofta på forumet men har aldrig känt behovet att posta själv - förräns nu! Problemet är med mina föräldrars hund...
Svar
10
· Visningar
2 869
Senast: Millisan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka