Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker hans hästar har en hel del egna ideer för sig, det härliga med honom är ju att han inte gör så stor grej av det, han blir ju inte arg eller något på hästarna som inte följer exakt som dom ska.
Som han sa, händer det så händer det och då får man lösa det då. Allstå får hästarna "göra fel", missföstånd får hända utan att han bryr sig särskilt.
Men ett vanligt träns är ingen skarp utrustning. . Hur ofta besöker du en tävlingsplats? Det är extremt sällan det finns lösa hästar på tävlingar.
Nä du träns är inget skarpt verktyg. Det är samma på vanliga tävlingar man har det på för att man är på väg till framridningen. Det kan lika gärna handla om en bettlös variant.
Det var när jag jobbade i ett stall på travbanan. Inte ovanligt med lösa hästar där. Speciellt inte när det var tävlingsdagar.Men vad sysslade ni med på det stället som hade lösa hästar titt som tätt?
Det var när jag jobbade i ett stall på travbanan. Inte ovanligt med lösa hästar där. Speciellt inte när det var tävlingsdagar.
Kör man frihetsdressyr med så där en 10 hästar så kan man på sin höjd ha inspänning och plymer a la cirkus eller annan utsmyckning. I det här numret skulle det dock vara hämande då hästarna skulle ha svårt att lägga sig med inspänningar och det och det är unghästar/föl med blir det mesta i utrustningsväg är onödigt. Över lag svårt för att inte säga omöjligt att ha funktionell utrustning på så många hästar samtidigt.
Finns det någon rimlig chans att kontrollera den mängden hästar annat än lösa över huvudtaget. För någon form av mer styrande av form och samling behöver man mer fokus på hästen än vad man kan få i grupp. Jag kan inte se hur denna typ av nummer ens är utförbart på sådant vis.
Fastnade lite på den fetstilta meningen däruppe. Har tittat på numret Pignon gjorde i år flera ggr och även det förra året och försökt framkalla nån form av åsikt och inte händer det särskilt mycket.
Personligen tycker jag att hela framträdandet är totalt blaha, bortsett från att de inte har inspänningar och cirkusplymer så känns det väldigt motsvarigt ett gammalt klassiskt cirkusnummer. Hästarna springer i formation, lägger sig ner och en eller fler står på bakbenen. Klart att han är duktig och han har uppenbart lagt ner massor av tid på att träna sina hästar men det där är inget jag skulle betala för att se.
Han har säkert en bra kontakt med sina hästar men enligt mig inget som berättigar oh my god, fantastico-reaktionen som han verkar få från höger och vänster.