Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Det anmärkningsvärda är egentligen att FP kan hålla bättre kontroll på 6-8 st lösa hästar än många kan med en häst med massa skarpa hjälpmedel
Rolle
IpL
Kan tänka mig att Pignon går tillväga på liknande sätt bara att han inte använder just traditionell ridutbildnings utrustning, utan andra sätt att visa/förklara. Han utgår från hästen och hästens naturliga kommunikationsförmåga och förmåga att förnimma "känslor" som inte direkt syns eller känns rent fysiskt.
Vad menar du med "allting" ? I vilket sammanhang då?
Frågan var väl om det var respektlöst eller ej att ha en flock lösa hästar på en framridning där det vistas andra hästar. Om det var i samband med hans framträdande borde arrangören styrt upp det bättre tycker jag! Självklart måste han ju oxå kunna "värma upp" på sitt sätt och det kan ju inte komma som en nyhet för någon att hans nummer baseras på lösa hästar?
Men han är instängd i en arena , har med säkerhet valt ut individer och då ras som passar hans programmering, hur konditionen är hos hästarna vet jag inte men de är antagligen inte i närheten av vare sig styrkan eller kvickheten som krävs för prestationer under ryttare på samma arena- de har samma rörelse i kroppen som min gamle skogsmullehäst utan kondition och vars mentalitet-läs lojhet- skulle passa utmärkt i lösflocken.
Om dom var tränade för det med skickliga människor runt omkring som visste vad dom gjorde så varför inte. Nu är det ju dock svårt eftersom trav innefattar en sulky.Skulle du tycka att det var OK att ett helt fält med travhästar i ett lopp på Solvalla skulle vara lösa?
Oj, kan säga att jo, det blev en hel del tumult när hingstar kom lösa på stallarna, fick snabbt som attan stänga dörrar till stallarna så det inte sprang in någon där. Dock upplevde jag det som att jaja, hästar kommer lösa ibland, ingen fara och bara ta det lugnt och försöka fånga in den.Att EN sliter sig utlöser sällan tumult. Det är också en olyckshändelse. man har haft säkerhetstänk för alla inblandade. man blandar ej heller hästar med ryttare på. risk för skador som i en sulky.
Skulle du tycka att det var OK att ett helt fält med travhästar i ett lopp på Solvalla skulle vara lösa?
Att EN sliter sig utlöser sällan tumult. Det är också en olyckshändelse. man har haft säkerhetstänk för alla inblandade. man blandar ej heller hästar med ryttare på. risk för skador som i en sulky.
Tycker hans hästar har en hel del egna ideer för sig, det härliga med honom är ju att han inte gör så stor grej av det, han blir ju inte arg eller något på hästarna som inte följer exakt som dom ska.Du menar att ha lobotomerade hästar som inte rör en fena oavsett.
Nä, men det som är frågan är, om de kommer lösa, vad händer? Står hästen kvar eller flyr den direkt.
Har du bra kontakt och kommunikation så sticker inte hästen iväg direkt.
Jag trodde i min hästkarriärs början att det var normalt att om man släpper hästen så sticker den iväg
Nu anser jag det är normalt att om man hänger tygeln över ena örat så står hästen kvar
Rolle
IpL