R
Rammstein
Sv: Vad tycker ni om det här?
DAGENS GARV!
DAGENS GARV!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas att moderatorerna tog en titt på det jag skrev i PM.
En person som gång på gång på gång blir bannad och skaffar nya "nick" ska inte få vara här.
Blir man bannad så är det för att man har uppträtt fel upprepade gånger, och inte är välkommen!
Med stor risk för att själv bli bannad och igen få alla emot mig, så undrar jag vad som styr detta? Jag menar, jag tycker faktiskt att det är djurplågeri med tungband. Men törs man skriva detta? Jag menar, man behöver ju inte alltid ha fel för att få många emot sig, eller? Och bara för att jag skriver detta betyder det inte att jag inom andra ridsporter tycker allt är rosarött.Jag hoppas att moderatorerna tog en titt på det jag skrev i PM.
Blir man bannad så är det för att man har uppträtt fel upprepade gånger, och inte är välkommen!
Med stor risk för att själv bli bannad och igen få alla emot mig, så undrar jag vad som styr detta? Jag menar, jag tycker faktiskt att det är djurplågeri med tungband.
Jag vill nog påstå att det klientel Jonas Tornell har kan nog rida. I alla fall de flesta och många rider riktigt bra. Problemet är nog istället det att de, för att få framgång, rider sina hästar på bekostnad av hälsan och hållbarhet. Man behöver inte vara oduktig som ryttare för att rida sönder en häst, det klarar duktiga ryttare väl så bra. Det är pengar, kanske inte så mycket inom ridsporten, och framgång som styr.Bra skrivet!
Finns nog mycket mer i ridsporten som skulle kunna stämplas som djurplågeri. Tex alla dessa ryttare som inte kan rida och förstör hela hästen så att inte ens Jonas Tornell kan hjälpa dem tillslut!
Det är pengar, kanske inte så mycket inom ridsporten, och framgång som styr.
Det vill jag nog hävda att det är i travsporten också.
så är det väl i alla hästsporter??? även ridskoleverksamhet m.m.
Skulle också påstå att det inom travet finns störst andel människor som inte egentligen är intresserat av hästen som sådan utan mer det runtomkring, som spelet.
Om jag tittar i tråden ovan så kan jag inte hitta att Cairo varit otrevlig mot någon just här, eller har det med andra saker att göra?
Jovisst, det förekommer helt klart att halvskadade hästar får gå lektioner. Det finns ingen gren som är fri från, om man nu ska använda det ordet, djurplågeri.Men jag tycker ändå, om man nu pratar travsport, att den är mer i riskzonen eftersom drömmen om att tjäna stora pengar inte alltid gör att djurhälsan går först. Skulle också påstå att det inom travet finns störst andel människor som inte egentligen är intresserat av hästen som sådan utan mer det runtomkring, som spelet.
Jag vill nog påstå att det klientel Jonas Tornell har kan nog rida. I alla fall de flesta och många rider riktigt bra. Problemet är nog istället det att de, för att få framgång, rider sina hästar på bekostnad av hälsan och hållbarhet. Man behöver inte vara oduktig som ryttare för att rida sönder en häst, det klarar duktiga ryttare väl så bra. Det är pengar, kanske inte så mycket inom ridsporten, och framgång som styr.
Det vill jag nog hävda att det är i travsporten också.
Så, nu har jag fått klarhet i det här! Kompisen pratade med skötarn i telefon, så jag passade på att smita in frågan. Han hade INTE bomull i öronen (iaf inte i italien), så det var vi som hade fattat det fel. (du ska förresten inte ner på kräftskiva på lördag?)
Har fortfarande inte sett någon som har travare som spänner för sulkyn och tar en tur i naturen för skojs skull. Möjligtvis någon som billigt har köpt en travare, alltså en som redan fått visa att den inte håller måttet, på det ena eller andra sättet.Alla har inte travhästar för att tjäna pengar för det kan vara mycket svårt ibland, för många går det inte ens ihop sig - man ska vara glad om man får en matlapp.