Sv: Vad tycker ni om det här?
*Kl*
Om det nu inte påverkar hästens prestation och det inte gör ont eller skadar hästen vad är då problemet?
Att folk får för sig att travhästarna plågas?
Det finns det ju uppenbarligen folk som tyckte redan innan dom såg tejp på hästens öron.
Jag tycker inte det ser groteskare ut än många andra tillbehör som man använder inom hästsporten.
*Kl*
Peter Forssberg
– Jag har inte sett det någon annanstans. Har inte själv varit i kontakt med Åke. Jag förstår inte vitsen. Hoppas att det inte blir en jävla fluga som ska sprida sig, säger Peter Forssberg.
Gör det någon skillnad?
– Inte ett smack. Det har ingen effekt. Hela branschen är uppbyggd på att fixa och dona. Man vill gärna göra lite grejer som är lite skrockfulla. Man har en massa hyss för sig.
Skadar det hästen?
– Nej.
Vad kommer ni att göra?
– Jag har inte fått några reaktioner, men jag är övertygad om att jag kommer att få ett antal reaktioner innan veckan är slut. Utifrån det får vi agera.
Varför tycker du inte om det?
– Det ser för groteskt ut. Ur ett estetiskt perspektiv är inte det här snyggt. Folk kanske får för sig att det här gör ont. Vår publik är känslig för sånt här.
Om det nu inte påverkar hästens prestation och det inte gör ont eller skadar hästen vad är då problemet?
Att folk får för sig att travhästarna plågas?
Det finns det ju uppenbarligen folk som tyckte redan innan dom såg tejp på hästens öron.
Jag tycker inte det ser groteskare ut än många andra tillbehör som man använder inom hästsporten.