Vad tycker ni om det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om det här?

JAg tror inte de tejpade öronen är mer plågsamt än tungband (att Cairo inte har anmärkt på dessa än...)

Hon har inte tillräcklig insyn i travsporten för att veta att tungband används, och då är det ju svårt att protestera mot dem...:idea:

;)

Det skulle jag tycka var ganska roligt. :rofl:

Skämt åsido, travhästar har inte tungband för att de inte ska kunna räcka ut tungan, de har tungband för att luftvägarna skall hållas fria.

Nu börjar det likna nåt! Tungband på ryttarna vore kanske inte så dumt. I vart fall inte i montéloppen.

Lånar knappen!!

Cairo,Åke-Tråk är en mycket duktig hästkarl och väldigt känd inom travsporten ja nästan lite som dressyrets Jan Brink eller hur man ska förklara?

Åke är från norrland och en mycket tyst man som ofta går och muttar för sejsjälv,och detta med tejpade öron har han sett från en gammal travtränare gjorde så på sina hästar i norr.

Åke har nog gått och lurat på den här ideen ett tag och skicklig som han är funkade "kenpet"

Djurplågeri tycker jag inte att det är.

Kanske upplever vi snart en tejpboom inom travet?
Istället för att säga att hästen satt fast kan man säga att han satt "isolerad"?
"På rulle" finns ju redan...

Han satt klistrad i rygg kanske framöver får en annan betydelse..:idea:

Mekanisk doping, hästen gick ju bättre.

fast då skulle ju tex olika huvudlag som tex norsken, eller vanliga bomull som dämpar (antagligen hade tejpen en liknande effekt), olika balanseringar samt luvor vara mekanisk dopning också..

fast då skulle ju tex olika huvudlag som tex norsken, eller vanliga bomull som dämpar (antagligen hade tejpen en liknande effekt), olika balanseringar samt luvor vara mekanisk dopning också..

Mekanisk doping? :eek: :rofl:

13408902.jpg

Vad tycker ni om det här? http://www.aftonbladet.se/trav365/article653301.ab

Jag tycker det är nära inpå djurplågeri, faktiskt. :mad:

Nej det tycker jag är att överdriva! Som jag skrev i den andra tråden i samma ämne (varför man har två st. kan man ju undra), så är det att göra en höna av en fjäder och att tejpen är knappast åtdragen så att den får blodstopp i öronen! :cool:

Kicki :)

He he, så är det nog. ;)Jag trodde att hon skulle nappa, och därmed hade jag förberett svarstal angående tungfelsbett osc, som enligt min erfarenhet hästarna är mer irriterade på än tungband...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: _Elly_
·
Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka