Vad tycker ni om det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag vill tejpa mina mungipor när jag ska städa hemma imorgon. Går kanske lättare då!:D

Jag ska tejpa igen truten på advokaten i rummet bredvid mig på jobbet imorgon, tror jag. Han drar så dåliga skämt hela tiden. :devil:

Det skulle jag tycka var ganska roligt. :rofl:

Skämt åsido, travhästar har inte tungband för att de inte ska kunna räcka ut tungan, de har tungband för att luftvägarna skall hållas fria.
Jag visste det, men eftersom inte en dressyrhäst behöver det för den sakens skull, så fick jag dra till med något annat. Jag tycker inte heller att man ska ha "tungband" till en dressyrhäst för att tungan ska hållas inne. Om inte jag har fattat det hela fel så beror ett sådant problem på en spänning av något slag, alltså det borde lösas på något annat sätt och det borde det göras inom travsporten också.

Är inte det ett "fel", dvs diskvalificerande att ha tungan ute på en dressyrhäst (vid tävling naturligtvis)? Från det ena till det andra.

Är inte det ett "fel", dvs diskvalificerande att ha tungan ute på en dressyrhäst (vid tävling naturligtvis)? Från det ena till det andra.

Jovisst, fel är det , men inte så att man blir diskad. Däremot kan man få poängavdrag för sin ritt, beroende på hur mkt det är och hur ritten påverkas och sist men inte minst, hur domaren vid den aktuella ritten ser på det hela. Som regel får man då mindre poäng på hästens lösgjordhet- accepterandet av bettet- så poängmissarna brukar inte bli särskilt kännbara, i förhållande till felet, även om där är koefficient.

*kl*
diskuterade det hær på tåget hem igår. Klart ær ju iaf att det SER illa ut før folk som inte ær insatta i travet. Men som ni andra sæger så lider ju hæsten knappast av det, isf skulle den knappast prestera på topp utan på nåt sætt protestera mot det (och som hæstkarl så skulle ju Åke isf knappast anvænda det igen- slut på diskussionen). Ska det fortsætta anvændas kommer dom nog på nån skonsammare metod mot pållens "øronhår" æn just tejp, det hær var ju något åke kom på i værmningen... Finns ju andra saker att bekymra sig om istællet, det ær ju knappast værre æn att ha satt på for stora gamascher så det ger blodiga sår?
Førresten så MÅSTE ju alla tipstidnignar och liknande ta upp æven det faktum nu att Torvald går med FAST BOMULL! Hur ska dom nu resonera kring det hær???

Senast ändrad:

Jag drar till med tungband, uppkäk och stag på sidan så de inte kan böja sig. Finns det mer menar du?

Egentligen är det väl lika onaturligt och konstigt för en häst att ha sadel eller sele på sig.

Ni måste väl ändå hålla med om att det ser lite knasigt ut att tejpa ihop sin hästs öron? :rofl:

Folk har i alla tider varit påhittiga.

Home Alone

126.gif

Men denna friser ser heller inte klok ut..

hollmet3.jpg

Denna har blivit av med skyddshåren runt mulen..

legacy6.jpg

Och denna fina pålle har ju hela halsen full med tejp..

Angelica_Luce.jpg

Så vad jag vill säga är att man kanske ska ta reda på saker innan man fördömmer...

Det som du tycker ser konstigt ut kanske den grupp av hästsportmänniskor inte ens tänker på.
Och tvärtom.

AM (som anser att frisern ändå tar priset..)

Jag drar till med tungband, uppkäk och stag på sidan så de inte kan böja sig. Finns det mer menar du?

Ja det finns mycket mer utrustning man kan ha men jag var mest nyfiken på vad det var för konstiga saker du syftade på.
Det finns ju ett syfte till att använda ovanstående saker, man har knappast tungband och käk på hästen för att det ska se snyggt ut.

37484.jpg

Nästejp på fälttävlans hästar, som fö är förbjuden att tävla med inom svensk travsport.

Det var väl Tejp det skulle handla om...?

Nämen varför gör man sådär? :crazy: För att öppna upp luftvägarna mer eller? Aldrig sett något liknande

Åke är från norrland och en mycket tyst man som ofta går och muttar för sejsjälv,och detta med tejpade öron har han sett från en gammal travtränare gjorde så på sina hästar i norr.

Rammstein är helt korrekt i sin historieupplysning!:bow:

Den här vädjande pållen stod bl a på den gamle norrlänningens tränarlista!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: _Elly_
·
Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka