[/quote]
Fördelen med att vara så "finkänslig"
är att det väsentliga koms ihåg lättare
*konstaterar nöjd att josse av döma av inlägget ovan fortfarande minns två minuters skrikande från långt håll när hon klättrat upp på sockerponnyn, och att lobelia inte vååååååååååågar köra fram fötterna annat än på skämtbilder*
Tim den förskräckliga
[/quote]
Jodå, jag som är mkt käsnlig för kritik även om den kommer i täckta ordalag kommer aldrig att glömma den lektionen
Trots att jag inte är trögtänkt och är mkt självkritisk, så gjorde det susen att du är så tydlig :smirk: trots att jag fått hör av detta från en isländsk instruktör tidigare typ "You never gonna be a good rider if you dont start using your legs and hold your hands staeady" ¨då gick det tydligen inte in :smirk:
Men nu gjorde det det och mkt också tack vare bra förklaring vad som händer med hästen och varför.
Min häst har faktikst börjat gå i mkt bättre form och takt efter mina försök
till sitsförbättringar, jag fixar nu att suga upp ryggen på hästen med rumpan(i skritt
)och ha stadig kontakt med innerskänklen och det känns som om hon liksom lossnar. Tyvärr krävs rätt mk muskler i rumpa, lår rygg och mage(och koncentraionsförmåga) vilket jag upptäckt inte räcker mer än fem minuter, men när hon väl blivit mer lösgjord så är det lättare att sitta rätt
Tack för hjälpen Tim !