Vad tycker ni om Casir Ask?

VelvetQ99

Trådstartare
Vad vet ni om denna hingst? Vad har han för extriör poäng och gångartspoäng?

Har sätt filmen som finns på Eklunda stuteri, han hoppar ju superbra!

Han ser lite lång ut i ryggen, någon som har sätt han?

Sv: Vad tycker ni om Casir Ask?

Han är halvbror till Quite Easy. Otroligt starkt möderne...

Gå in på horse.dk och välj hingstdatabasen kan du läsa om hans exteriörutlåtande etc.

De avkommor jag har sett har sett ganska trevliga ut, men ganska många har varit lite mer åt det långsträckta hållet. Såg att han rekommenderas till ädla och högställda ston. Men det är absoult en bra hingst, han blev ju till exempel årets hingst i Danmark

Från Ridsport:
HERNING: Casir Ask valdes till årets hingst vid premieringen i Herning. Casir Ask är en hopphingst som godkändes på den tiden då man tittade på gångarter på samma vis både på hopp- och dressyrsidan. Hingsten har gången, exteriören och mycket bra prestationer vilket motiverade juryn till att välja just honom till årets hingst.

Vi har själva en tvååring e. Casir Ask ue Concorde. Hon rör sig trevligt och de gånger hon har löshoppat några småhinder har det sett riktigt bra ut. Nackdelarna är väl att hon åtminstone i dagsläget är lite lång i ryggen och har ett stort fult huvud. :crazy:

Va bra då ska jag gå in och titta där, brukar det vara så att Casir nedärver långa ryggar och stort huvud?

Vårt sto är högbent smäcker och ca 165 hög (3 år). Hon är åt det kortare hållet i ryggen, så det passar väl bra...

Hur är det sto i tempramentet?

Vi har ett 4-årigt sto e Casir som är söt som en docka och helt normal i kroppen. Fick 9 på typ på 3-års!

Sen är väl Gylles snygging e Casir?

Va bra då ska jag gå in och titta där, brukar det vara så att Casir nedärver långa ryggar och stort huvud?

Vårt sto är högbent smäcker och ca 165 hög (3 år). Hon är åt det kortare hållet i ryggen, så det passar väl bra...

Hur är det sto i tempramentet?

Nej, det vet jag inte om man kan säga att han gör. Jag har inte sett så många avkommor, men de jag har sett har i många fall varit lite långsträckta. Fult huvud har jag inte sett på någon annan... ;)

Vår avkomma är nog lite vass i sättet, men hon är ju bara två år, så det kan väl lindras med åren. Det kan hon mycket väl ha från mamman dessutom. Har tvärt om hört att Casir ska ge bra temperament.

Jag har en åring efter Casir Ask- Camaro M som är stor, ca 155 nu. Växer mycket hela tiden. Har varit trött och stel i stort sett hela vintern. Hon är hur cool som helst i sitt temperament och bryr sig inte om någonting. När man håller på med henne känns det som om man skulle kunna hoppa upp och rida rätt ut i skogen. . .
Hon är inte jätte lång men mer åt det långsträckta hållet än kort, annars en väldigt trevlig modell som är högbent och åt det ädlare hållet som det ser ut nu.
Det här med fula huvuden. Hon har ett ganska stort, rakt huvud, kanske inte "fult" men inte smäckert och vackert. Vi fick ett annat föl efter dressyrhingst som har en helt annan form på sitt huvud. mejslat, ädelt och litet.
Hon har en helsyster som är två som jag inte upplever har lika stort och rakt huvud.
Ska försöka lägga in bild.
Någon mer som har bild?

Har ett sto efter honom som blir ett i år. Mkt bra temperament, hur cool som helst. Fick en 9 på typen på fölvisningen. Var i Herning i helgen och träffade honom när han stog uppstallad där. Fantastiskt trevlig, hur cool som helst. Såg en HEL del trevliga avkommor efter honom som var mkt fina i typen och hoppade fantastiskt. Kan varmt rekommendera honom:love:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 650
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 361
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka