Vad tycker ni om Banan i Vinslöv??

TheHunted

Trådstartare
ja som sackt, vad tycker ni om f'lttävlansbanan i Vinslöv??
Ska ditt och tränna lite senare, hur sedan den ut??

Sv: Vad tycker ni om Banan i Vinslöv??

TheHunted1 skrev:
ja som sackt, vad tycker ni om f'lttävlansbanan i Vinslöv??
Ska ditt och tränna lite senare, hur sedan den ut??

Det ar en enkel bana. Finns hinder for små ponnyer och upp till lätt. Enstaka svårare hinder också men de ligger imalpåse.

Om du ska träna på vattnet så se till att det finns vatten i hindret. Det är ett speciellt vattenhinder som hästarna uppskattar. Trevlig bana! Lite dyrt att träna där bara.

Ska de ha någon mer fälttävlan i år eller?
Den var ju först samtidigt som Torns och sen togs den bort och det har stått ett bra tag på hemsidan att det ska komma ett nytt datum snarast...

ska upp på läger där och var bara nyfiken, det blir min häst och min första fälttävlans runt tillsamans...

tack, nån mer som tycker något??

hur många visningar som hälst men ingen som kan komentera något??

TheHunted1 skrev:
hur många visningar som hälst men ingen som kan komentera något??

Lite till då :smirk:
Den går på plan mark, inga backar förutom en med en trappa som ingår i lätt klass häst. Rundan går inne i en liten skog (även över en liten asfaltväg) och man kan inte se alla hindrena ens om man springer :angel:
Det finns olika stockhinder, flera olika småhus i skogen, nerhopp, upphopp, kulvertar, någon grav m stockhinder efter, litet dike mm. Vattenhindret byggdes förra året. Är som ett stort Y ca 10 meter "långa ben". Det ligger lite högre än marken runt om (så hästarna behöver inte gå neråt) och är ca 1 dm djupt. Det var inte många som vägrade här trots att hindret var alldeles nytt på tävlingen ifjol.
Banan bedöms som enkel och är snabbriden. Lätt att rida för fort på. Fina stigar/vägar med mjukt underlag.
Anläggningen är bra med "allt nära" nåja parkeringen ligger lite avsides men jmfrt med andra ställen så är det bra.
Hoppningen går på gräs, en fin, stor gräsbana. Dressyr på grus eller inne.
Tävlingen ska bli av. Senare i höst. (Tydligen vägrade Torn att flytta på sej trots att Vinslöv var först på det datumet och Torn var för sent på det..)

Åhhh....hoppas att de flyttar den. Så de ska inte ha samma helg som torn då? Bra. Då kanske man kan rida båda.

Narcissa__Malfoy skrev:
Åhhh....hoppas att de flyttar den. Så de ska inte ha samma helg som torn då? Bra. Då kanske man kan rida båda.

NEJ de ska inte ha den helgen. Blir förmodligen i sept.

Håller med om att att de flesta valt Vinslöv... :angel:

Bara en liten fråga. Vart ligger Vinslöv? Missar Torn för jag måste jobba den helgen, kan kanske åka till Vinslöv då om det är någolunda nära :smirk:

hvor ligger vinslöv?? tenkte å tävla der.. ;)

Vad bra isf. Fast jag väljer Torn...har tränat rätt mkt på den banan så jag tar chansen..håller dock med om att vinslövs är mkt bättre.

Tack så mycket.

Ligger på rimligt avstånd från mig så dit kan jag åka.

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 367
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 651
Senast: Bison
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 404
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar