Vad tycker ni man ska tänka på???

Sv: Vad tycker ni man ska tänka på???

solros skrev:
Jag har vaskat fram två potentiella till ghost, som jag tror är hållbara starthästar efter Smasher... :o :D

...fyyyyyyy ....du frestar mig att köpa den som blir "över" :cool:

Den här tråden är mycket spännande och jag ser fram emot att följa Ghosts blivande häst på tävlingsbanan :d

ghost skrev:
Förtydligande...

Har inte på G, utan är bara lite intresserad... :angel:

Jag tror (hoppas) att jag inom kort kommer att ha en hel hög med häst att titta på / provköra...

Jo ....jag har redan bestämt att du har henne på G :p

Du kör in lite mer stålar på kontot, jag leasar henne som avelssto efter karriären och Solros har lovat att köpa avkomman.
Allt är fixat och klart :idea: :banana:

Nej, du ska så klart titta och provköra så många som möjligt.

Senast ändrad av en moderator:

solros skrev:
Jag köper bara hingstunge som ser fin ut och har rätt pappa. ;)

självklart....stofölet vill jag naturligtvis behålla själv och pappan väljer vi tillsammans....nu hänger det bara på att Ghost slår till :) :angel:

ghost skrev:
Nån bra fransos??? :angel:

Där sprack planen....fransoserna har kostat mer än de smakat för oss....men å andra sidan är jag lite svag för Korean för tillfället, men det är jag väl ensam om :D

Då är vi tillbaka på ruta ett.....allt hänger på Ghost !

Eller varför inte Souloys andre, Kiwi? Är lite "rädd" för Dahir de Prelong-blodet, kan bli väl hett...

Men ni tjejer, det är ju en starthäst jag ska ha först... :D

Men lite avelsrådgivning så här sista dagen på året och allt... :rofl: :rofl:

Det var ju så "solrosen" och jag lärde känna varann. ;) :idea:

ghost skrev:
Förtydligande...

Har inte på G, utan är bara lite intresserad... :angel:

Som du ser håller lsz och jag redan på och väljer hingst till Smasher-märren efter avslutad karriär...:o

Senast ändrad:

solros skrev:
Hmm, hon kan väl tävla till våren 07 :idea:, då har du ju en treåring på banan.

Nu glömmer du att HAN är efter Peace on Earth, han blir startklar som 10-åring... :devil:

Då tar vi 08 istället. Jag har ingen brådska, har ju förhoppningsvis en blivande stjärna i stallet redan nu... :D

ghost skrev:
Men ni tjejer, det är ju en starthäst jag ska ha först... :D

Men lite avelsrådgivning så här sista dagen på året och allt... :rofl: :rofl:

Javisst...vi har räknat med att du ska träna och köra som en Gud så att pållan höjer sitt avelsindex ytterligare tills det är dags att betäcka.

Solros får bestämma hingst. Jag trodde på Starchip E. väldigt mycket när han var ny....lyckades betäcka 3 år i rad med honom och har inte blivit rik på det så jag är nog diskad när det gäller hingstval och avelsrådgivning :o

ghost skrev:

Var det? Jag trodde det var för Dixie stod på Solla när jag var där. :D Det där med hjärtmuskelinflammationen...

Eller var när jag rekomenderade Revenue till Dixie? Den rekomendationen står jag för ännu!

lsz skrev:
Javisst...vi har räknat med att du ska träna och köra som en Gud så att pållan höjer sitt avelsindex ytterligare tills det är dags att betäcka.

Solros får bestämma hingst. Jag trodde på Starchip E. väldigt mycket när han var ny....lyckades betäcka 3 år i rad med honom och har inte blivit rik på det så jag är nog diskad när det gäller hingstval och avelsrådgivning :o

Ja, hon kan sänka sitt rekord med 1 tiondel och tjäna några tusen till så hon tar sig över 500 000. Det är ju inte långt kvar...

Det var fler än du som trodde på Starchip...:crazy: Jag tycker du har valt helrätt flera gånger!

Jag är löjligt fascinerad av de franske. De pållar jag har nu har alla minst 20 % franskt blod.:o

solros skrev:
Eller var när jag rekomenderade Revenue till Dixie? Den rekomendationen står jag för ännu!

Ber om ursäkt, detta blev ju lite plump men tror du förstår hur jag menar...

Senast ändrad:

solros skrev:
Ber om ursäkt, detta blev ju lite plump men tror du förstår hur jag menar...

Ingen fara, jag fattade hur du menade men jag är inte så missnöjd med resultatet av mitt val heller... "Trots färgen" eller vad var det vi sa??? Bara så himla synd att jag inte fick göra fler och skönt att hon inte var dräktig när olyckan hände... :cry:

Jag får väl passa på att visa varför jag vill ha en starthäst att öva mig på i ett par år...

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id822608.html

Sen vänder vi kanske tillbaka till ämnet?? :D

Liknande trådar

Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 380
Senast: Madde71
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: jari
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 729
Senast: ako
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur