Jo, jag har börjat känna det mer och mer att min häst och jag verkligen inte fungerar när det kommer till att jobba på bana eller volt. Det känns som om luften totalt går ur oss. Jag är en värdelös ryttare och hästjäkeln vill ingenting typ. Funderar nu på att försöka träna mer på det sättet vi båda tycker om. Långa skritturer på varierande underlag, backträning, lyfta på benen på knaggliga skogsstigar. Hon kan gå i en fin och trevlig form när vi är i skogen, då hon tycker att det är roligt. Hon fullkomligt älskar att tävla och träna distans, är då verkligen i sitt esse. Funderar på att köra in henne nu innan snön kommer också så vi får ytterligare ett komplement.
Nu till frågan räcker denna form av träning eller måste vi försöka oss på dressyren och de högre skolorna för att gymnasitisera hästen på ett optimalt sätt? Jag känner att jag som ryttare inte räcker till, blir bara ledsen och upprörd när det inte fungerar. Det är kanske bara att acceptera vad min häst tycker om att göra och göra det på hennes sätt.
Nu till frågan räcker denna form av träning eller måste vi försöka oss på dressyren och de högre skolorna för att gymnasitisera hästen på ett optimalt sätt? Jag känner att jag som ryttare inte räcker till, blir bara ledsen och upprörd när det inte fungerar. Det är kanske bara att acceptera vad min häst tycker om att göra och göra det på hennes sätt.