Vad tycker DU att de finns för LITE av?

Sv: Vad tycker DU att de finns för LITE av?

Jag ställer tusen frågor till hovis och lägger mig i :D I utbildningssyfte för min del alltså... jag tror ju inte att jag vet mer än honom :p Om hästen lever rövare är han lugnet själv. Mycket bra.

Utbildade och erfarna hovslagare som håller tider och inte har en arrogant och överlägsen attityd.

Precis vad jag också saknar mest. Vi har 1 i trakten men då måste man lasta och köra dit och tänk om något skulle hända honom.

Hovslagare är det enorm brist på just här. Undrar ens om det går att hitta någon annan om man är missnöjd. Tvätt och lagning av täcken är det också riktigt dåligt med. Känner inte för att åka 6 mil enkel väg. Sadelutprovare är det nog också rätt dåligt med, har iaf en som jag är nöjd med.
Bra ridsportaffärer är det också brist på, tycker jag då som är trött på att veta exakt vad som finns i alla ridsportaffärer innan man ens går in. Riktigt dåliga på att ta in nyheter och dåligt med storlekar. Var tex på Myone igår fanns inte ett enda täcke i strl 165.
Bor 3 mil utanför Borås. Marks kommun.

Finns alldelles för få bra hästtandläkare i Sverige. Tycker inte det känns helt rimligt när man måste flyga hit en hästtandläkare från Norge för att få sina hästar raspade och fixade på ett korrekt sätt.

Jag saknar närhet till banor för körning och fälttävlan, samt tränare i dessa grenar.

De flesta stall som erbjuder ridhus etc. har undermåliga hagar (för små, enbart för ensamgång etc).

Jag önskar mig ett stall som har ridhus, spolspilta, solarium, tillgång till box vid behov samt utmärkta lösdrifter och stora hagar med ligghall, automatiska vattenkoppar etc. Självklart ska det finnas ordentligt med plats för sadlar, träns, täcken etc.

Utmärkta ridvägar, tränare, vetrinär, equiterapeuter, hästtandläkare samt hovslagare som kommer regelbudnet och vid behov. Ridhuset ska dessutom alltid vara ledigt när jag är ridsugen....;-)

Jag bor mitt i värsta hästsmeten och har en ljuvlig hovslagare, duktig laserdam, två bra veterinärer - en med fullutrustad klinik och en som fixar viktiga saker som katter och liknande. Grannen har ridhus och det finns ett täcktvätteri i byn.

Så allt sådant finns här men att hitta någon som kan hjälpa till med bokföring och sånt med ett hästperspektiv är jättesvårt. Har fått köpa mig ett eget bokföringsprogram som jag sitter och kämpar med just nu.:eek:

Liknande trådar

Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 062
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 332
Senast: krambanan
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 613
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 683
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar