Vad tusan har hänt med Birk? Attack från ovan?

Sv: Vad tusan har hänt med Birk? Attack från ovan?

Jag bor mitt i ett bostadsområde, jag kan inte tänka mig att det skulle knata omkring björn. Därimot så ligger det en djurpark mitt emot min lägenhet, och där finns björn. Fast den lukten borde han ju känt förr...?

Usch vad ni skrämmer mig! :(

I gårkväll när vi var ute (betydligt svalare då än på dagen) så kom han springande mot mig, sen kastade han sig ner på marken och gnällde till. Efter 10 sek så klev han upp, och var som vanligt. Det kan ju vara så att han trampade på något, som gjorde ont. Jag såg dock inget... :confused:

Kan det inte vara detta som orsakade detta?
Han visste kanske inte vart smärtan kom ifrån (kanske något chockad)
och nu är lite "paranoid".

Har har varit bättre/sämre under kvällspromenad osv ?

Beteendet började igår på dagen, det var igår kväll som han kastade sig på marken och gnällde till.

Jag var ute med honom nyss, nu var han lite bättre, han kikade upp mot himlen/träden, men såg inte lika rädd ut...

Efter några veckor utan att han är paranoid, så har det börjat om igen.

Han tittar mot träden, och är livrädd. Kom just in från prom. och han springer nu runt i lgh och tittar upp. :confused:

Vet någon om det går att kolla synen på hundar även om de är nersövda? Nu blir det vet. med honom, men ingen vet kan komma nära honom utan att han är sövd, han blir så rädd...

Vad läskigt att läsa om allas hundar som beter sej kostigt. Hoppas du får någon förklaring och att problemet inte är allt för allvarligt.

Ingen åska, och inga luftballonger! :confused:

Kan man kolla synen på hunden fast den är nersövd?

Möjligheten borde finnas att det går att kolla synen iaf, men vad jag tror så kommer säkert vet ifrågasätta varför du vill söva för en sådan enkel sak som att kolla synen, går antagligen fortare och lättare om hunden är vaken. Men om din birk är rädd för vet fins kanske inget annat alternativ än att söva.. Varför är han så rädd för vet?

Nej vad tråkigt att det kom tillbaka!

Har du beslutat att ta honom till vet. nu?
Kanske är det enda att göra, så du iaf kan utesluta om det är fysiskt eller psykiskt.

Lycka till!

För att våra vet. här inte har varit så bra med honom. När han var valp och skulle ta 12 veckors sprutan så var han lite rädd för vet och alla lukter, men vet hade bråttom och högg bara tag i nackskinnet å höll fast. Sen har vi varit där när han har varit sjuk, och då har han haft så ont och varit så stressad att det blivit brottningsmatch!

Jo, jag ska ta honom till vet. för något är det ju som inte stämmer...

Okej, då är det klart han är rätt, och som du säger, vi tar ju bara våra djur till vet om det gäller vacc eller att dom är sjuka och har ont någonstanns, klart dom då kopplar det till läskigt. Hoppas iaf det går bra hos vet, berätta för oss så fort du vet vad flet är. Lycka Till. Ge Birk en stöttande kram. ;)

Han kanske ser saker du inte ser....?

Min erfarenhet av djur som beter sig sådär har haft tre orsaker:
epilepsi
hjärnhinneinflammation
blivit rejält skrämd av tex flygplan
känner/ser energier (spöken)

Ta hunden till vet. först. Jag tror inte det har med synen att göra, i såna fall är det något i hjärnan som påverkar synen. låter tveksamt att han bara skulle se dåligt.

Har du fästinghalsband på?
Har en hund som fick väldigt konsitiga reaktioner efter fästinghalsband...

Spöken?
Seriöst?

Ska dålig mentalitet bortförklaras med att hunden är medial nu också?

Tomtar på loftet?

:angel:

Förlåt, har tänkt det flera gånger nu när jag läst tråden och var tvungen :o Hoppas ni hittar felet.

:mad:

Jodå, många tomtar på loftet har han, men jag tror inte det är det som spökar nu! :D

Han har väldigt kass mentalitet, men har aldrig reagerat på träd förr...

Till er andra, han använder inte fästinghalsband.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 231
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18