Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hinner inte gå nån kurs tyvärr, annars hade det varit ett alternativ.
Är ute med hästarna ibland men vi är just träningskompisar, inget mer. .
Hur tar man det ett steg till utan att det känns krystat?

Finns utanför Falköping.
Funderar på att dra ihop en Buke-träff, det blev väldigt trevligt förra året.

Gillar buketräff i Falköping. Bor själv utanför Ljungby så det är inte så långt :)

Trevlig midsommar på er!
19366986_238281846684852_6439517464156962816_n.jpg

Jag har hissat flaggan också, alltid lika nervöst :crazy: Fast det är ännu värre när den ska ner för då är jag inte nykter... :angel: :D
Det är alltid värre att ta ner flaggor!
Dels så får de inte nudda marken och så måste man vika dem reglementsenligt. "Kalsongmetoden"
Det brukar sluta med att jag trasslar in hela mig.

- ja jag har sålt min flaggstång

Idag har bjudit hem mamma för att äta grillat och pavlova, det ska bli trevligt.

Här kommer gnället. Jag visste att jag inte skulle tillåta mig att bli intresserad av någon. Dumt av mig! Jag kan inte äta och när jag trots allt åt lite chips igår spydde jag upp det innan jag gick o la mig. Inte frivilligt men när jag blir så här vägrar kroppen behålla vad jag stoppar i den. Det suger :(

Det är alltid värre att ta ner flaggor!
Dels så får de inte nudda marken och så måste man vika dem reglementsenligt. "Kalsongmetoden"
Det brukar sluta med att jag trasslar in hela mig.

- ja jag har sålt min flaggstång
På jobbet tar jag alltid in två flaggor per gång, själv. Jag knölar ihop dem till bollar när jag hissar ned dem (endast noggrann med att de inte nuddar marken), går in, dumpar dem på golvet och försöker vika ihop flaggorna något sånär så att de passar i skåpet :angel:

På jobbet tar jag alltid in två flaggor per gång, själv. Jag knölar ihop dem till bollar när jag hissar ned dem (endast noggrann med att de inte nuddar marken), går in, dumpar dem på golvet och försöker vika ihop flaggorna något sånär så att de passar i skåpet :angel:

Min flaggsyster :love:

Fast min bor i en dynbox och inte i ett skåp :D

Men....

Du ska vika dem enligt bestämt mönster.
"Att vika en flagga
Många är frågorna om hur man viker en flagga och då kanske speciellt om hur man viker en svensk flagga. Att man i USA har en speciell vikning som resulterar i ett triangulärt paket känner många till, men hur ska man vika den svenska?

1. Vik flaggan på längden en gång på mitten.
2. Vik därefter flaggan ytterligare en gång på längden genom att föra upp den gula sidan (mitten) upp till den blå yttre kanten. Lämna den gula sidan något innanför den blå kanten. Om flaggan är stor kan man antingen välja att del denna vikning på tre eller att utföra ytterligare en vikning på längden från mitten.
3. Vik därefter ihop flaggan till ett paket genom att lyfta den yttre kortändan upp mot liket (flagglinningen). Gör om tills ett passande paket erhålls.

Målet är alltid att det gula i flaggan inte syns. "

Kalsongmetoden innebär alltså att man viker så det gula inte syns. :p

Men....

Du ska vika dem enligt bestämt mönster.
"Att vika en flagga
Många är frågorna om hur man viker en flagga och då kanske speciellt om hur man viker en svensk flagga. Att man i USA har en speciell vikning som resulterar i ett triangulärt paket känner många till, men hur ska man vika den svenska?

1. Vik flaggan på längden en gång på mitten.
2. Vik därefter flaggan ytterligare en gång på längden genom att föra upp den gula sidan (mitten) upp till den blå yttre kanten. Lämna den gula sidan något innanför den blå kanten. Om flaggan är stor kan man antingen välja att del denna vikning på tre eller att utföra ytterligare en vikning på längden från mitten.
3. Vik därefter ihop flaggan till ett paket genom att lyfta den yttre kortändan upp mot liket (flagglinningen). Gör om tills ett passande paket erhålls.

Målet är alltid att det gula i flaggan inte syns. "

Kalsongmetoden innebär alltså att man viker så det gula inte syns. :p
Men hur tusan ska jag kunna vika på längden själv när den är längre än vad jag är lång, UTAN att den nuddar marken! Den är dessutom nästan högre än vad jag är lång också :o:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 859
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring