Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyller år och äter sjukt sötsliskig choklad..! :rofl::rofl:
Grattis!
ina_dance5.gif

Aha! Tack! Är det tabletter?

Min gamleman har blivit rädd för fyrverkerier de senaste två-tre nyårsaftonarna. Stesoliden fungerade ok men veterinärerna här verkar inte skriva ut den av någon anledning. Pasta i tub funkade inte alls. Så jag funderade på vad man skall prova till nyår i år.

Aha! Tack! Är det tabletter?

Min gamleman har blivit rädd för fyrverkerier de senaste två-tre nyårsaftonarna. Stesoliden fungerade ok men veterinärerna här verkar inte skriva ut den av någon anledning. Pasta i tub funkade inte alls. Så jag funderade på vad man skall prova till nyår i år.
Tabletter à 5 mg. Doseringen har jag provat mig fram till, 15 mg, helst innan det börjar smälla o kan fylla på med 10 mg om det håller i sig länge. Han är 9½ år o väger ca 20 kg.
Olika individer är olika känsliga för neuroleptika.

Besöket hos tandläkaren gick hur bra som helst! Dottern gapade fint, bet ihop så tandläkaren kunde se hennes bett, sträckte ut tungan och allt utan några problem. Nåt ska man väl ha igen för att man är tandtekniker och kollat ungen regelbundet i munnen sen hon var några månader ;) Ingen karies!

Just skrikit i telefon åt min far (moget Cewe, moget :cool:)
Men om man ringer och väcker mig halv ett på natten till att börja med och sen på morgonen för att tjafsa om mammas VISA-kort då brinner det för mig.
Mamma och jag har utarbetat ett helt utmärkt system när det kommer till ekonomin, ge fan i att lägga dig i gubbe :rage:

Så nu har jag avreagerat mig lite :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka