Vad tror ni?

fiaskurken

Trådstartare
det gjordes en klar miss och hunden smet ut vid 23.15... Och borta är han. Detta är ingen jakthund men han tror nog han är det. Han har varit borta nån gång förr ca 2,5 timme,då ringde jag polisen men han återkom själv. Nu är det mörkt och kallt. Jag har följt hans spår en bit i skogen, åkt med bilen och ropat och visslat... men icke någon hund:( Ska jag ringa polisen igen? Det här är en hund som i princip alltid går lös och är lydig, men han såg väl sin chans att dra när han kom ut själv. Fy vad orolig man blir...

Sv: Vad tror ni?

Ja, det ska du göra. Han kan ju redan vara upphittad av någon som har anmält att man har hittat honom. Så slipper du mer oro i så fall. Polisen brukar ha samarbete med olika hundpensionat/kennlar som hjälper till att ta hand om upphittade hundar vid behov. Om han är upphittad så kommer han inte hem själv och då blir det med säkerhet en väldigt lång natt. Usch, inte roligt när det smiter och i synnerhet inte den mörka delen av dygnet

Sv: Vad tror ni?

Jag ringde polisen vid två-tiden inatt, och de hade faktiskt goda nyheter, ett par hade sett honom intill landsvägen (:eek:) så de tog med honom hem. Gissa om vovven var glad när matte kom:laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 891
Senast: Otherside
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 310
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka