Vad tror ni??

Sv: Vad tror ni??

Lite skumgummi och nylonrep :crazy:
"Däckeln" verkar inte så tryckutjämnande heller
bild_1100388422.jpg

Haha dom selarna va ju riktigt fula ! :D Men andra tycker kanske det är snygg men men , funderar du på att köpa en sån sele?

Det där..... skulle aldrig få komma i närheten av mina små pluttisar iaf...

Nej selarna ser riktigt otäcka ut om man säger så...
Men jag fastnade för detta dock,
wareika1.jpg

Fast över 300 spänn vet jag ju inte om jag hade betalt.Billigare att göra ett själv...

Jösses... vet inte vad jag ska tycka! Fula att se på men de är säkert smidiga o de verkar ju använda dem ganska proffessionellt enligt bilderna i alla fall... kanske en ny typ av selar vi får se mer av framöver o som vi får vänja oss vid? Tror dock att jag är för gammaldags för dessa selar... än i alla fall...:angel:

Nej selarna ser riktigt otäcka ut om man säger så...
Men jag fastnade för detta dock,
wareika1.jpg

Fast över 300 spänn vet jag ju inte om jag hade betalt.Billigare att göra ett själv...

Vad händer om den sitter så långt ner när du av misstag råkar rycka till i tyglarna??? Tror att nosbenet råkar väldigt illa ut då.
/ från en som tänker fortsätta använda bett..

Ja om jag nu gör ett själv eller köper så ser jag till att det sitter som det ska.Och varför skulle jag rycka till?Hmmm jag använder rösten till mina hästar och det funkar fint med det.

Ja om jag nu gör ett själv eller köper så ser jag till att det sitter som det ska.Och varför skulle jag rycka till?Hmmm jag använder rösten till mina hästar och det funkar fint med det.

Haha, ja tills något händer och din häst blir riktigt rädd... Det behöver inte vara att du rycker, det kan lika gärna vara att du ramlar av och tömmarna fastnar i något.

Jag menade INTE att du rycker till med vilje. Det tror jag inte någon gör. Men vad som helst kan hända. Hästen kan bli skrämd, du trillar av och sedan är det så lätt att tyglarna fastnar någonstans eller hästen trampar på tyglarna. Just där nere är nosbenet väldigt omtåligt och skört.

Ja så var lillan igång igen,fröken präktig mao:devil:
Jag ska nog göra träns av kätting tror jag för jag ramlar ju ständigt av eftersom hästarna går på rösten...Ack,ack ack...:smirk:

ja jo jag vet och förstår det:smirk:
Men jag har heller inte skrivit att jag ska köra med det? Eller gjorde jag det???

Det ser ju ut som vilken lindell/bettlöst träns som helst bara att det är i rep istf läder/nylon. Sen skulle nog jag ha dragit nosremmen lite högre upp men det beror ju på hästen. Funkar nog fint att rida och kanske köra på. Själv rider jag med sidepull och har inte ännu brutit nosryggen på min häst trots flitigt användande i ett par år.

Ber så mycket om ursäkt för att jag tänker på säkerheten i första hand. Jag har oxå "fjärrstyrda" hästar, men olyckor kan hända och det är otroligt naivt att tro något annat.

Vad du tycker om mig kan du väl ta via PM, tror inte att någon här är intresserad av att veta det och det hör deffenitivt inte till diskusionen.

Senast ändrad:

Vad du tänker eller inte tänker bryr jag mig lite om.

Finns så mycket mer här i hästvärlden som du kan lägga energi på att peka och förorda...

Himla otrevlig ton det blev nu då....

*Kl*
Selen i sig var ju inte mycket att hurra för, men jag gillade färgerna! Lite roligt med ngt annat än svart och brunt:D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 489
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12