Vad tror ni om detta fodret?

Sv: Vad tror ni om detta fodret?

Det verkar vara mycket spannmål i fodrena över lag, även om det på något foder var kött som huvudingrediens, men då var det färskt kött och det förlorar ju en hel del vikt när det torkas.

Sen vet jag inte vad dina hunder kräver för fett/protein för att hålla sig i hull så det är ju svårt att säga något om :)

Senast ändrad:

Jag tyckte det var så störigt att innehållsförteckningen var rörig, iaf på säckarna... Men spannmål är aldrig kul.

Min ena hund äter bara färskfoder, men den andra käkar torrisar och är känslig för mycket salter, färgämnen och dåligt protein, så då känns inte detta fodret aktuellt.

Jag kollade ju inte jättenoga på salter etc, men jag hade nog inte köpt dessa foder iom att det är mycket spannmål+ färskt kött. Iaf inte till de priserna som stod på den svenska sidan du skickade

Jag kan bara utgå från hur mina hundar fungerar på det. En rottweiler5år+en schäfer 6år. Jag har använt detta foder sen i augusti -08. och dom mår bra av det och fungerar för den träning dom går ( rotweilern tränas i IPO , schäfern lydnad, spår) plus långa promenader ca 2 tim varje dag längre på helg. mvh maria

Hur ser du att det är för mycket rått kött? Torrfoder innehåller per deffinitin inte rått kött!

Vad gäller innehållsdeklarationen är den undermålig då det står råprotein, står inte från vilken källa, kan lika gärna vara grönsaker o bljväxter.

Vad gäller innehållsförteckningarna på torrfoder så är det andel torrsubstans som anges, dvs andelen kött i den torra slutprodukten.

mvh

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 043
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 078
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 422
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 017
Senast: Cafer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka