Vad tror ni är bäst?

L

lie

Ska starta på torsdag i ett montelopp och eftersom jag inte väger så mkt så får jag ha 10 kg i min viktvojlok:crazy: Har montesadel nu men har tänkt om det kanske blir bättre att ha min vanliga sadel som nog väger runt 10 kg. Vad tror ni, blir det nån skillnad?

Sv: Vad tror ni är bäst?

lie skrev:
Ska starta på torsdag i ett montelopp och eftersom jag inte väger så mkt så får jag ha 10 kg i min viktvojlok:crazy: Har montesadel nu men har tänkt om det kanske blir bättre att ha min vanliga sadel som nog väger runt 10 kg. Vad tror ni, blir det nån skillnad?

Jag skulle inte ens ha funderat... Sjäääälvklart montésadel ;)

Varför det???
Jag skulle inte heller funderat, jag skulle ta den vanliga, förutsett att den ligger bra och hästen brukar gå med den!

Fast så har jag ju aldrig haft det problemet heller;)

Har du en viktväst så hade jag valt den! Levande vikt är bättre än "död" vikt och 10 kg är mycket som död vikt..!

Fnobby skrev:
Varför det???
Jag skulle inte heller funderat, jag skulle ta den vanliga, förutsett att den ligger bra och hästen brukar gå med den!

Fast så har jag ju aldrig haft det problemet heller;)

Om du ska ut o springa tar du på dig löpar-skorna inga Timberland vandrar-kängor... ;) Är samma sak i det här fallet... Montésadeln är till för monté...

Jag är förvirrad:P Men jag står ju upp bättre i montesadeln.. Men är det nån som provat att lägga vikt i ridstövlarna? kanske blir tungt för benen lr?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 704
Senast: Skjøldur
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar