Vad tjänar man max som häst skötare....

mackan

Trådstartare
sitter och drömmer andra dan på jobbet efter en lång semester.... som vanligt känns det allmänt segt att komma tillbaks, även om jag generellt gillar mitt jobb och såna här tankar mest dyker upp när man slöat till efter ledighet osv.... men: vad tjänar man som mest som häst skötare om man jobbar som det? Tjänar ganska bra på mitt nuvarande jobb, 25.000/mån. Har häst som kostar, bil som kostar, singel hushåll. så pengarna går med andra ord åt... Har massor med hästvana men givetvis ingen häst utbildning, så förstår att där ryker löne potentialerna i princip direkt. Men frånsett detta: Vad skulle man kunna tänka sig att man tjänar om man har något mer eller mindre "vanligt" jobb som "vanlig" häst skötare nån stans? 16.000? 10.000? ännu mindre???? Vad ingår i lönen i såfall.
förstår att svaren naturligtvis beror på situation och enskilda fall osv, men är ändå nyfiken att få lite info....:)

Sv: Vad tjänar man max som häst skötare....

min kompis sökte ett jobb där man skulle få 7000/mån+boende+mat.. tycker jag var hur bra som hälst, då vet jag inte arbetstiderna.

Du ska ha tur om du får någon riktig lön alls...

Det är väldigt få stall som anställer någon vitt med bra lön och bra villkor, tyvärr.

Du har större chans att få ett vettigt jobb utomlands.

Vet.... hade blivit förvånad om jag fått några positiva svar.... drömma går ju iallafall, suck ;)

Du har större chans om du vill jobba med travhästar. Där kör de oftare vitt och med avtalsmässig lön. Tror det ligger runt 14-15000/ mån.

Intressant. Har inget emot trav, det är att vara ute och vara runt hästarna och typen av arbete jag längar efter... kan däremot inget om trav så där rök väl det också, har svårt att tänka mig att de med tanke på hur många som vill jobba med sånt här skulle anställa ngn som typ har kört en travhäst 2 ggr i hela livet ...) det blir väl att slava vidare på kontoret, men visst kan man väl drömma, - suck....

Begynnelselönen för hästskötare är cirka 13 900 kronor per månad och slutlönen cirka 16 000 kronor per månad. Ett lönetillägg mellan cirka 230 och 560 kronor per månad kan tillkomma. Det beror på vilken utbildning hästskötaren har. Dessutom tillkomer instruktörstillägg per lektionstimme för den som har sådana uppgifter. För den som är arbetsledare tillkommer ett tillägg om cirka 690 kronor per månad.

Uppgifterna kommer från Svenska Kommunalarbetareförbundet och avser år 2004.

En kompis till mig jobbade halvtid på travet som 17 åring utan utbildning, hon fick 6700:- hon fick frukost och lunch men då drogs det bort 700:- Slitigt arbete, med mkt resande med tävlingar, köra hästar, mocka osv.
Vitt.

Där jag var på praktik i ett travstall hade hon som tjänade mets 17.000 i månaden (tror det var det) sen fick de som jaobbade där 2% var av de vunna pengarna vid jul.

*lånar knapp*

Har du tur kan då få en sk. praktikplats och lite svart vid sidan av.

Men suck..Skulle NÅGOT hända när du jobbar svart har du inga försäkringar, ingen hjälp alls..Dessutom är du inte skyddad av någon arbetslag. Sluta ge dumma råd.

Hehe... jag visste redan när jag startade tråden att det inte fanns några jubel inbjudande svar på min fråga. hoppades på mirakel :D tack ändå, alla som svarat :p

jag får ut efter skatt 13.000 minst sen får man bonus då hästarna preserar bra osv..

Där jag jobbade fick jag 12500:- före skatt. Men då fick jag betala 2500:- i hyra för ett rum på gården och typ 1500:-/ häst i stallhyra (inga rabatter där inte) jag hade 2 hästar med mig. Summan av kardemumman blev 4000:- kvar efter skatt när hyror var betalda, som gick åt till mat åt mig, telefonräkning samt träning av hästarna & hovslagare mm... Inte så mkt att leva på.

jag tjänade 5.000:- + boende SVART!

Kolla med kommunal (facket) i din kommun vad du ska tjäna, sen beror det på vad du har för utbildning, jag ska enligt facket ha minst 13.600:- månaden med min utbildning. Men vilka betalar det? Jag e diplomerad hästskötare å jobbar på slakteri ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
19 358
Senast: Breaktown
·
Hästhantering Min häst är 13 år gammal och är världens snällaste häst... när hon inte är ensam. Jag köpte henne för några månader sedan och visste...
Svar
12
· Visningar
5 624
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 636
Senast: Squie
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Transport med fronturlastning
  • Dressyrsnack 17