mackan
Trådstartare
sitter och drömmer andra dan på jobbet efter en lång semester.... som vanligt känns det allmänt segt att komma tillbaks, även om jag generellt gillar mitt jobb och såna här tankar mest dyker upp när man slöat till efter ledighet osv.... men: vad tjänar man som mest som häst skötare om man jobbar som det? Tjänar ganska bra på mitt nuvarande jobb, 25.000/mån. Har häst som kostar, bil som kostar, singel hushåll. så pengarna går med andra ord åt... Har massor med hästvana men givetvis ingen häst utbildning, så förstår att där ryker löne potentialerna i princip direkt. Men frånsett detta: Vad skulle man kunna tänka sig att man tjänar om man har något mer eller mindre "vanligt" jobb som "vanlig" häst skötare nån stans? 16.000? 10.000? ännu mindre???? Vad ingår i lönen i såfall.
förstår att svaren naturligtvis beror på situation och enskilda fall osv, men är ändå nyfiken att få lite info....
förstår att svaren naturligtvis beror på situation och enskilda fall osv, men är ändå nyfiken att få lite info....