Vad tittar ni på?

Sv: Vad tittar ni på?

1) Hos den ridna hästen
Ridbarhet, viljan att hoppa felfritt och att den inte har en så avvikande exteriör att den riskerar att gå sönder.
Det känns som det viktigaste.

2) Hos unghästen
Stammen och temperamentet. Är unghästen löshoppad så är det lämpligt att se hur den löshoppar också. I löshoppning vill jag se samma sak som hos den färdiga hästen, dvs om den vill hoppa och har önskan att göra det utan att riva.

1. Stammen, exteriören + hovar, ridbarheten, temperamentet, tävlingsresultaten, tidigare skador och behandlingar.

2. Samma förutom att jag inte kan provrida den, är den löshoppad vill jag ju se det + att jag kollar upp vad mamman gjort och eventuella syskons tävlingsresultat.

Kanske ska svara själv också:

1. Tävlingsresultat, skador, kanske historia på hästen med någon som känner till den. Temperament och ridbarhet samt om den passar mig.

2. Stammen. Ev. resultat från 3-årstest el. dyl. Mamman. Temperament o kanske löshoppning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige skickar 18 lovande SWB-hästar till Unghäst-VM i hoppning 2024. De talangfulla unghästarna, fördelade i tre åldersgrupper...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka tolv hästar som ska representera Sverige och stamboken SWB på årets unghäst-VM i hoppning. Kolla in hela listan här.
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Freazer
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 616
Senast: BornAgain
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar