Vad tänker idioterna med?!?!

K

KNORRE

Någon har i helgen brytit sig in i Ridskolestallet, tagit några ponnysar och hästar till manegen, där dom jagade runt dom/red vem vet. Det var ett hinder uppställt och stressade hästar. Vad som helst hade ju kunnat hända.
Jag blir så arg visst kan man låta hästarna vara ifred!!!!!?

var bara tvungen att avreagera mig lite..............

Sv: Vad tänker idioterna med?!?!

Tydligen måste det ha varit ngn hästmänniska eller så, för dom hade byggt "infångare" mot hindret och så långt tänker väl inte en ohästkunnig..............................
:mad::mad::mad::mad::mad:

Att de vågar:devil:

Några gorde een liknande sak i mitt stall, dock lindrigare, men det handlade om dyra hopphästar (inte för att de gör någon skillnad, Ägaren tyckte det). De fann vem det var på internet (de kade ut video. Smart) och de fick inte ens hämta sina kläder i stallet.

Jag tycker det är sorgligt att folk inte förstår att hästar är levande varelser när dom gör sånt här.

Usch, jag får ont i magen när jag täker på vad som kunnat hända, hästarna då.

Hoppas ni får tag på den som gjort det.

Förbaskade idioter :mad: Genom åren har det periodvis varit folk nattetid i stallen jag vistats i också, obehagligt är det.

Vad i :devil: Idioter tänker som sagt inte alls:cool:

usch och fy fan. Var på ett fälttävlansläger på Udden en gång, då det på natten hade kommit äckliga ungar som hade tagit en alldeles förstor sadel på en liten ponny och ridit runt på natten.. vi hade sett en bil mitt i natten så då borde ju myndiga personer vart där :O SJUKT

Men gud... Vissa mäniskor är ju bara helt dumma i huvudet :crazy: Fattar inte hur man kan göra så... :eek:

Jag blir så arg, en av hästarna som dom troligen hoppade med är en som ska vila. (privathäst)
Sen måste dom ju ha blandat ridskolehästarna och privathästarna med varandra i manegen.. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Hur kommer man ens på tanken?? Någon häst kan ju ha blivit skadad och ska vila ett par dagar utan att dem vet om det.

hur kom de in i stallet? stallet är inte låst?

Det hände på min ridskola för länge sen (innan jag kom dit). Två stalltjejer kröp in genom en hönslucka och tjuvred flera gånger. När det uppdagade blev de avstängda, fick inte besöka stallet mer. Fattar inte att de kunde göra något sånt och antagligen var de inte ens straffmyndiga...

hur kom de in i stallet? stallet är inte låst?

många vill inte låsa stallet ur brandsynpunkt! börjar det brinna tar det längre tid att få ut hästarna för det är ju inte alla som vet var nycklen är..
sen är det ju sorgligt att man ska behöva låsa om allt man äger och har! :mad:
ja den sista idioten är nog inte född! Fattar som sagt var inte vad de tänker med! hur kan mn ens komma på att göra så:confused:

På den tiden jag red på ridskola fanns det två tjejer som ansåg sig tuffa och mycket bättre än alla andra - De tyckte att bara rida en gång/veckan var alldeles för lite! Flera lördagar & söndagar efter att ridskolan stängt gömde de sig i hinderboden som fanns i manegen. Bara att öppna dörrarna från manegen så kom man direkt in i stallet.

Minns att en privatryttare hade ett ärende till stallet och det var då tjuvridningen upptäcktes - De blev portförbjudna!

Att folk inte kan lämna hästar/djur ifred - Kamera i ridhuset/stallarna borde finnas! //Linda

det stämmer inte, stallet kan vara låst utan att vara risk för innebrända djur.
Prata med räddningstjänsten.
Håller med att det är sjukt att allt måste låsas men så är det idag.

Och nyckeln ska absolut inte ligga vid stallet!

Det finns puckon till allt och överallt.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar