Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag antar att det är Historiepodden du menar och ja, det är samma personer. Jag vande mig faktiskt, men efter ett par avsnitt kände jag som du. Nu har jag pausat ett tag igen, visserligen på grund av uttal men att han uttalade Jeanne d'Arc som Sean d'Arc hela tiden ;)
Fast franskans j som i Jeanne d´Arc uttalas nästan exakt som s:et i Sean Connery.

Fick ett samtal med skyddat nummer och det var någon som pratade engelska med ett väldans liv i bakgrunden (landskap med telefonförsäljare gissar jag typ?) :yuck::banghead:
Så kastade på luren direkt och hoppas det inte blir något mera av detta.

Får ångest av alla skriverier om era träningar.... inser att jag också skulle behöva träna.

Ligger i sängen och lyssnar på dom skrikande barnen utanför :crazy:

Kanske skulle åka och träna ändå så man slipper oljudet hemma :yuck:

Jämför dig inte med andra du är suverän på att vara du :heart det lyckas ingen annan lika bra med hur mycket en person ens skulle försöka.

Fast jag får ångest över att jag är lat inte att folk tränar :D

Eller lat och lat. Jag är så jäkla trött och sliten att jag nog inte ens skulle orka träna men det suger fruktansvärt mycket i min träningstarm!

Jag vill träna :D

Tror jag ska passa på att avmaska hästarna efter ridningen idag. Lika bra att passa på eftersom de då ska gå i mindre hage och vara ute dygnet runt (lösdrift annars) innan alla äckliga bromsar kommer.

Kollegan lämnade av mig utanför Turbo med 10 min till godo innan barnet levererades av mormor. Jag får köpa middag här sen, är lagomt såsig i huvudet nu :crazy: och barnet ska ha lunchmatsäck imorgon också :banghead:

Jag svär inombords. Håller på med inskolning på förskolan för minstingen. Hade räknat med sjukskrivning efter det pga epilepsi. Jag väntar på operation för att vräka min hjärntumör i höst. Läkaren tycker att det vore bra för mig att jobba 25% i väntan på det så sjukintyget blev bara på 75%. Jag hade sett fram emot att få vila när barnen är på förskolan för jag är så dränerad av alla ep-anfall. ~65 st den här månaden hittills. Så, nu ska jag gå 25% inom bevakning med start om knappt 2 veckor. Det känns sådär alltså. Det är ju ett rätt stort ansvar man får just på min avdelning. Ska prata med chefen i morgon så får vi se hur vi ska lösa det.

För någon vecka sedan opererades min hund. Främmande föremål i tarmen. Söndag kväll åkte vi in för att hon kräktes. Tro fan att hundjäkeln kräks nu igen, idag när hon skulle få börja äta vanlig mat och i morgon skulle hon på återbesök så man ska få komma igång med träningen snart igen. Pga epilepsi får jag ju inte köra bil så nu väntar jag på maken som ska köra mig och hunden.

Samtidigt som vi väntade på honom hittar 1.5-åringen en flaska torrschampoo som tydligen skulle smakas på så jag har också varit i kontakt med Giftinformationscentralen. Vi kan vänta oss att hon blir irriterad i munnen och kanske kräks. Tack och lov inte magpumpas eller nåt.

Jag hade behövt ta mina ep-anfall och gå i säng efter några timmar på förskolan men icke. Nu ska jag sitta på djurakuten med en hund som spyr :meh: förhoppningsvis inte allt för länge för jag är trött.

Är så fruktansvärt hungrig men det ligger en karrébit i ugnen på 150 grader som ska stekas i ett antal timmar. Om jag äter kommer jag inte vilja ha något ikväll :mad:

@Amha Fy vad jobbigt läge du fått, hoppas att chefen har något bra att komma med och att hunden piggar på sig och framför allt du själv, snacka om att få allt på en och samma gång. Orättvist!
:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 517
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka