Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen försvann och det är kallt och fortsatt snö.
Inte för att det lägger sig men ändå.
Nu till jobbet och jobba lång dag.

Nu sitter jag på båten på väg till fastlandet, 1000:- fattigare.. Tydligen hade fakturan för resan missats att betalas så allt hade avbokats. Men förhoppningsvis är allt betalt och fixat nu (som tur är kommer jag få pengarna tillbaka nästa vecka eftersom jag åker på uppdrag av kåren). Mitt resesällskap har slumrat in här bredvid och jag funderar på att smita iväg och köpa mig en kopp kaffe och skriva lite på min uppsats. Förhoppningsvis kommer detta vara det enda problemet vi stöter på under resan!

Trött och huvudvärk, maken har väl väckt mig varje gång han har rört sig, jag påminde honom om att han fick ta morfin mitt i natten för att få sova lite åtminstone. Alvedon och allergitabletter och kaffe så hoppas jag att det ger med sig lite. Men kaffeapparaten är trasig på praktikplatsen :nailbiting::arghh: det fanns svart kaffe men jag vågade inte rota efter mjölk i kylskåpet så jag får pina i mig kaffet :yuck:

Ytterligare en dag att slå ihjäl på jobbet. Och på något sätt måste jag hinna packa på lunchen eftersom jag ska befinna mig på huvudkontoret i morgon och måste åka ikväll, helst innan polisen och optikern stänger så jag hinner hämta passet som blivit klart samt mina nya glasögon som också blivit klara.

Marodörodjur (fotade igår kväll):
18380253_1378830265506728_3270422879266668544_n.jpg

Det skjuts för lite, de tycker mina tulpaner och rosor är jättegoda... :cautious:

Ätit grillat till middag. Nu har jag smetat in emlakräm på magen och täckt med ett plåster. Kommer kosta lite att använda men hjälper det mot smärtan av fragminsprutan så är det värt det.
Det finns en billigare variant av Emla, den heter Tapin. Kanske kan du få den på recept så du inte blir ruinerad.

Skicka ut särbon och kissa på blommorna. Fd svärfar gjorde så och rådjuren gav fan i tulpanerna då.

Har för mig min mamma strödde ut hjorthornsalt i rabatterna för att slippa rådjuren

Just nu känner jag mig lite sur och brutal så skjuta känns som bästa lösningen :devil:

Men jag får väl försöka med några lite mer lagliga metoder :cautious: Jag funderar på att skaffa lite spårblod också och ha ut. Det håller ju inte så länge men det är ju något iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 517
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka