Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker koncentrera mig på att läsa in lite nya jobbsaker. Får nog avveckla och sova snart. Ögonen går i kors och hjärnan känns som en burk sylt.

Äntligen har dom krampande,smärtande musklerna i ryggen slappnat av och slutat bråka med mig,eller så har jag tagit tillräckligt med droger.
Skit samma vilket så länge jag inte ligger skrikandes på golvet eller som tidigare gräsmattan.

Funderar om jag orkar sitta uppe och kolla på Caps-Pens. Iofs kommer jag vara så nervös att jag inte kommer att faktiskt titta på stora delar :cautious:

Jag är en sån klant. Köpt ett glasskydd för min Kobo Aura så inte skärmen får fula fläckar men jag kunde inte sätta den rätt första gången utan har behövt ta bort och försöka lägga den rätt ett antal ggr så nu är den inte helt ren på sidan man klistrar fast den mot skärmen och resultatet är att jag har fått några luftbubblor.

Men kan inte göra någonting åt det eftersom det är själva skyddet som blivit smutsigt. Varför, varför kan jag aldrig få det rätt första gången? Samma sak hände med skyddet till min Samsung platta. Grrr. :arghh:

Blä. Helt orelaterat till bettet jag skrev om innan, såklart. Så verkar medryttarhästen kanske sjunga på sista versen, delvis av praktiska skäl som jag helt och fullt förstår. Men ändå :cry: Håller tummarna för att det går bra när veterinären kommer ut på fredag.

Usch så tråkigt! Hoppas på lite goda nyheter när vet kommer på fredag!

Lyssnar på regnet som smattrar mot fönstret och ska strax somna om. Sambon är lite bättre nu (förkylning+pollen = dålig kombo) och jag slipper iaf ligga och peta på honom var femte minut för att han ska andas öht. Snarkningarna är något mindre högljudda också tack och lov. Har sett ut som en zombie större delen av förra veckan pga detta. Dessutom hade jag ju själv feber och äldsta hade öroninflammation. Lyssnar på de små snusande andetagen från min lilla son mellan de tystlåtna snarkningarna från sambon. Ibland är livet bra härligt!

Lyssnar på regnet som smattrar mot fönstret och ska strax somna om. Sambon är lite bättre nu (förkylning+pollen = dålig kombo) och jag slipper iaf ligga och peta på honom var femte minut för att han ska andas öht. Snarkningarna är något mindre högljudda också tack och lov. Har sett ut som en zombie större delen av förra veckan pga detta. Dessutom hade jag ju själv feber och äldsta hade öroninflammation. Lyssnar på de små snusande andetagen från min lilla son mellan de tystlåtna snarkningarna från sambon. Ibland är livet bra härligt!

Eller hur. Stackare! :( Jag har inte ens försökt sova ännu, jag är nervös inför droppet, hästens hälsa och att jag inte kommer skriva så mkt som krävs, under rådande omständigheter.

På hundpromenad klockan 04:30 för en vecka sedan, +12 grader varmt och fantastisk sommarkänsla i luften :love::
20170430_053826_zpsfld38yum.jpg

Idag på hundpromenad klockan 04:30 en vecka efter ovanstående bild, +/- 0 grader kallt och allmän vinterkänsla i luften :arghh::
20170511_050801_zps0egrj2o8.jpg

(Ja det vita på marken är snö :crazy:)

Hemma från jobbet idag. Magen har rasat totalt :arghh:. Är inte sjuk men akut toalettbesök minst en gång i timmen :crazy:

Funderar på att säga upp min mage och anställa någon mage som funkar :cautious:

Det snöar. Vad är det här, april? Och jag ska vara ute hela dagen (som vanligt). Fram med mössan! Och understället får nog komma fram igen det med..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 517
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka