Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet gör precis ALDRIG som jag har tänkt. Men jag haft just ätit en mumsig halloumiwrap från matkassen till lunch. Så nu känns det lite bättre för tillfället.

Nu är min älskade lilla vän begravd.

Hemma med utsikt över hagarna. Tårarna bara rinner och jag får ingen luft.

Jag var inte med när de lät henne vandra vidare. Jag var med vid narkosen. Nästan 14 år fick vi tillsamnans.

Vet inte hur jag ska orka . Jag var inte redo att släppa taget om henne så fort. Lilla älskade vän.

Jag var inte med när de lät henne vandra vidare. Jag var med vid narkosen. Nästan 14 år fick vi tillsamnans.

Vet inte hur jag ska orka . Jag var inte redo att släppa taget om henne så fort. Lilla älskade vän.

Beklagar förlusten, vilken chock :heart vet alltför väl hur det känns att åka hem själv :cry:

Se till att ta hand om dig nu *stor kram*

Beklagar @Diabetikern :(

Mammas hund har tydligen blivit risig idag. Oroar mig för att det kanske blir ett trist besked hos veterinären (hon har tid kl 13.30). Hunden är 13 år och har varit lite sådär smårisig sista halvåret.
Mamma har alltid varit en person som dels lätt deppar ihop, hon är ganska ängslig och har en förmåga att lätt hamna i "martyr-facket". När pappa gick bort har det eskalerat. Han var hennes totala motsats, mer som mig, tog livet med en klackspark, såg allt positivt, ältade aldrig... Så när pappa gick bort så kraschade mamma liksom ner i depp-träsket och sen dess har hon haft svårt att ta sig upp. Troligen var det pappa som peppade henne (fattar inte hur han orkade men men... ).
Vettefan hur det blir nu om hunden måste tas bort..

Vaknade med en oroskänsla i kroppen som är svår att skaka av.. Ska snart promenera bort till jobbet, tur att jag älskar det vilket gör att jag brukar "släppa" lite i tankar när det mesta går på rutin.
Hade förresten handledarsamtal igår (angående ex-jobbet) och i hans kommentarer var bland annat att han önskade att jag skrev med 1.5 i radavstånd istället för 1. Ändrade precis om och vips hade jag tio sidor mer text. Enligt vår mall ska vi skriva med enkelt, men jag litar stenhårt på min handledare i detta avseende :D;)

Vi brukar alltid ha 1,5 också :)

Beklagar.:heart

Handledaren om mitt en sida's projekt beskrivning som någon bad om lite huxflux ur det blå med en ASAP notering igår: grammatiken är så dålig så jag skulle aldrig ge pengar till det.

Jag: :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Sen insåg jag att meningarna ifråga i princip var kopierade från en faktist anslagsansökan, som han gick igenom och godkände och vi fick pengar för :rofl:

Lång utläggning över något som var ett genuint misstag (it is istället för bara is).

Beklagar din förlust. :heart

❤❤❤

:heart

The horror är att läsa någon uppsats ifrån exempelvis USA som har 2 i radavstånd, det ser så fel ut :crazy: Jag hoppas att det inte är någon standard egentligen, och att jag råkat läsa dåliga uppsatser.
Vet ibland när man skrivit rätt överallt och sedan skickat så får mottagaren den med annorlunda radavstånd mm.
Hände flera gånger när jag skickade min.
För att jag hade nyaste Word och de på högskolan hade en rätt gammal version.
Till slut fick jag veta hur jag skulle göra så löste det sig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 501
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat

Hästrelaterat

Tillbaka