Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I brist på lekkamrater när jag var liten har hästarna hemma alltid fått agera publik till cirkusföreställningar, modeshower, teater, sång och dansnummer, tal till nationen och jag vet inte allt..
..och jag förevisade noggrant och ofta hur man gör passage och piaff mycket pedagogiskt för mina ponnier, och blev alltid lite ledsen över att dom inte fattade
I vuxen ålder nöjer jag mig med att ställa 1000 frågor.
Var ska vi rida? vilken sadel vill du ha? Ligger den bra där? Ska den längre bak kanske? Gör det ont där? Vill du ha den blå eller gröna vojlocken?
eller enkla instruktioner:
Lyft hoven är du snäll. Ta två steg fram tack.
Det har väl hänt att man behövt duscha i spolspiltan...
jag kan bara säga att du inte är ensam. Jag pratat också mycket med hästarna och kommer det en bra låt på radion så sjunger jag som attan. Är det riktigt bra så händer det att jag dansar också och dansa kan jag inte...stannar i stallet? Eller så postar vi det på buke.
Frågan är: Vad gör ni i stallet när ni är ensamma där (utöver hästarna, dvs) som ni inte gör annars?
Själv så har jag ganska ensidiga diskussioner med gräsätarna om saker som händer i mitt liv och runt omkring. Blir en del (hemska) sång och dans nummer också.
Om folk hade tittat in så hade dom trott att jag haft något slags psykologiskt problem som gör att jag tror att hästar kan prata och får mig att tro att jag kan sjunga.
kl
Då vi gjorde om vårt badrum fick hela familjen duscha i spolspiltan under 3 veckor, tur att vi har eget stall
Överlag pratar jag mycket med min häst: "Nu vill jag gärna att du står still så att jag kan klippa manen. Var frukosten god i morse? Hur går det med dig och Sessan, blir det något eller? Åh, jag älskar den här låten!" Eller med hunden: "Nej, vad säger du, ska vi hämta hästdjuret i hagen? Oj, haggången behöver krattas igen, ska vi offra oss idag? Åh, hittade du hästmat, jamen det var väl gott?"
jag kan bara säga att du inte är ensam. Jag pratat också mycket med hästarna och kommer det en bra låt på radion så sjunger jag som attan. Är det riktigt bra så händer det att jag dansar också och dansa kan jag inte.