Sv: Vad skulle ni betala?
När jag hyrde in häst i mitt stall ingick ridbana(har egen + att det finns andra ställen att använda som bana), box, uppvärmd sadelkammare, + att hästägaren inte behövde ha jourer, bara väga hö+ foder klart å mocka vissa dagar(jag brukar mocka om jag kommer dit på morgonen när jag ändå mockar åt mina hästar):500kr.
Har hört med andra stall å det är vad jag själv fått betala när jag hade min häst inhyrd.För 1000kr skulle hö ingå.
Tycker 1000 är alldeles för dyrt med tanke på att du får fixa spån/hö, utfodringar mm själv.Tänk att inte ens kunna ha höet på samma gård som stallet utan betala extra för lagerlokal!
Jag brukar även säga till hästägarna att de kan ta ngn dag ledigt så de inte behöver komma om deras häst tex har vilodag, känns onödigt med tanke på bensin kostnaden + att de kan få vara hästfria nån dag.Självklart har jag alltid tagi hand om deras häst när de varit bortrest oxå.
Men om man vet att hästägaren ska till stallet på kvällen så frågade jag nångång om de hade kunnat ta in min häst(då var allt iordning i boxen).Eller texutfodra om de är i stallet en viss tid.
Det här har jag betalt för andra platser:box, hage.(utfodringstider å utsläpp sköttes aldrig som de sa att det skulle, jag fick sköta om stallägares hästar pga att de aldrig annars skulle fått mat/skötsel annars):500kr(fick köpa eget spån, foder, hö)
Box, dagl utevistelse i rasthage, spån + mockning ingick å aldrig några jourer:500kr(fick köpa eget foder, hö)
Box på stor anläggning m ute/innemanege, egen rasthage,hö alt. hösilage + spån ingick.1 vecka /månad då man skulle ansvara för att ridhusets underlag var jämt å bra.Kvällsjour 1 gng/vardag+ heldagsjour 2 ggr/mån:2000kr(sålde även bingolotter varje vecka)
Box, stooor hage.Provisorisk ridbana, hö ingick att jag inte hade jourer.Köpte endast eget foder:1500kr(bästa stället nånsin!)
Delad box, liten rasthage, jourer VARJE dag+ att jag skulle ta med hästens vatten i dunkar, köpa eget hö/foder+ heldagsjour varje helg samt en otroligt otrevlig stallägare:400(800 om man inte skulle delat box)