Vad skulle ni betala?

Sv: Vad skulle ni betala?

Det finns box ledig i mitt stall!! Om du nu bor kring Gävle?

2000 kr betalar jag för:

Hösilage, halm, havre, betfor, mineraler.
5 fodringar dag/7 dagar veckan.
Ut/in 7 dagar veckan.
Täcke på/av + lindor.
Spån 40 kr/bal om man inte vill ha halm.
11 boxar.
Fikarum, varm sadelkammare, varm selkammare med tvättmarskin, torkrum, vattenbox. Fina rid/körvägar. Rakbana och ridvolt med hinder.
15 min till ridskolans ridhus och 10 min till privat ridhus med bil.

Dock måste man nästan ha bil då bussen stannar 15-20 min gångväg bort.

När jag hyrde in häst i mitt stall ingick ridbana(har egen + att det finns andra ställen att använda som bana), box, uppvärmd sadelkammare, + att hästägaren inte behövde ha jourer, bara väga hö+ foder klart å mocka vissa dagar(jag brukar mocka om jag kommer dit på morgonen när jag ändå mockar åt mina hästar):500kr.

Har hört med andra stall å det är vad jag själv fått betala när jag hade min häst inhyrd.För 1000kr skulle hö ingå.
Tycker 1000 är alldeles för dyrt med tanke på att du får fixa spån/hö, utfodringar mm själv.Tänk att inte ens kunna ha höet på samma gård som stallet utan betala extra för lagerlokal! :eek:

Jag brukar även säga till hästägarna att de kan ta ngn dag ledigt så de inte behöver komma om deras häst tex har vilodag, känns onödigt med tanke på bensin kostnaden + att de kan få vara hästfria nån dag.Självklart har jag alltid tagi hand om deras häst när de varit bortrest oxå.
Men om man vet att hästägaren ska till stallet på kvällen så frågade jag nångång om de hade kunnat ta in min häst(då var allt iordning i boxen).Eller texutfodra om de är i stallet en viss tid.

Det här har jag betalt för andra platser:box, hage.(utfodringstider å utsläpp sköttes aldrig som de sa att det skulle, jag fick sköta om stallägares hästar pga att de aldrig annars skulle fått mat/skötsel annars):500kr(fick köpa eget spån, foder, hö)

Box, dagl utevistelse i rasthage, spån + mockning ingick å aldrig några jourer:500kr(fick köpa eget foder, hö)

Box på stor anläggning m ute/innemanege, egen rasthage,hö alt. hösilage + spån ingick.1 vecka /månad då man skulle ansvara för att ridhusets underlag var jämt å bra.Kvällsjour 1 gng/vardag+ heldagsjour 2 ggr/mån:2000kr(sålde även bingolotter varje vecka)

Box, stooor hage.Provisorisk ridbana, hö ingick att jag inte hade jourer.Köpte endast eget foder:1500kr(bästa stället nånsin!)

Delad box, liten rasthage, jourer VARJE dag+ att jag skulle ta med hästens vatten i dunkar, köpa eget hö/foder+ heldagsjour varje helg samt en otroligt otrevlig stallägare:400(800 om man inte skulle delat box)

Lindor/täcken skriver jag inte ens då sånt är självklart!

för enbart bpxplats m in och utsläpp och fodringar så hade jag max betalt 600kr men men foder och sånt max 1100kr,men visst finns det ridhus på gården hade jag kunnat betala 1400kr

Om det inte är ett superfint stall (typ nybyggt o så) skulle jag nog inte ge mer än max 300.
Tror inte att el & vatten, plus ev slitage på stallet kostar mer än så i månaden... Står det dessutom fler hästar i stallet ska du ju inte behöva betala allt för detta!
Sen att du får utsläpp på morgonen är ju snällt, men som sagt max 300 för du får ju göra massa jobb själv (övriga fodringar, köpa foder & strö).

1000 kr för det? Oj då vet inte om det är du som är väldigt generös eller om det är stallägaren som är duktig på att ta betalt men sant är det att priset är ALLDELES för högt i förhållande till det du får!!
Jag förstår att det inte finns så gott om stallplatser överallt, men du kan kanske tänka dig att ha stallplats en bit längre ifrån dig om där ingår fodringar så du slipper åka dit för att fodra jämt?

Eller får du helt enkelt förklara för stallägaren att du tkr priset är för högt, du kan ju säga att du jämfört med vad andra stallplatser kostar runt om i landet (med liknande service osv som du får).

Kan säga att jag betalar 1200 kr (då får jag box i helt ok stall som ligger på landet, vattenkopp, stora hagar, sommarbeten, 3 fodringar/dag och jag fixar den 4:e själv, torv, hö, havre, mineraler, saltsten, in/utsläpp, många fina ridvägar, belyst paddock m hinder, tillgång till transport o klippare, 12 km till ridhus).

shit, du det låter som om dem har utnyttjat lite att dem är de enda som har stall i närheten där...
jag betalar 500 kr/månaden och då ingår allt förutom mockning och skötsel för plutten. men i gengäld så hjälper jag till när jag kan inklusive då stallägaren reser bort.
men jag får allt gratis inklusive hjälp med hästen(bara 2 år) fast ja just det, vitaminer känner jag att jag vill betala själv...

1700 för helpension

betalar jag. Jag behöver bara mocka själv.I hyran ingår kraftfoder, hösilage,in å utsläpp, spån, saltsten, avmaskning mm.
:eek: Förr i ett annat stall så betalade jag 500 kr för kallhyra och hö. Låter som du pejjar åt skogen för mycket!

I mitt stall tar jag 1500kr men då ingår allt även mockning.
Annars är det meningen att man betalar för det foder man tar eller köper eget + att man tar hand om sin häst själv, nu har jag inte någe jätte fint stall, men det är gudomliga rid/kör vägar här.

har hyrt på några ställen där man betalar 500 för bara boxen, sen sköter man allt själv.

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -...
2
Svar
34
· Visningar
4 359
Senast: Vitsippan
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 097
Senast: Skye
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar