Sv: Vad skulle ni betala?
vet inte vad kallhyran är i mitt stall med vi betalar 1700:-
Då ingår detta:
*halm, hösilage ev hö (stallägaren ordnar allt)
*korn, kli, betfor, havre, morötter (köps av stallägare 15:-/25 kg)
sockerbetor o potatis
*in- o utsläpp av stallägare må-fre
*påtagning av täcke
*3 fodringar av stallägare må-fre, morgon, lunch o natt
(Kvällsfodringen lägger alla in efter att de mockat, om man inte hunnit mocka innan insläpp så kastar stallägaren in lite hösilage, sen får ägaren lägga in kraftfodret och ev. mer grovfoder när denne har mockat och blandat maten.)
*nygjord paddock med belysning, fri tillgång 100:- extra/månad.
*massa hinder
*uppv. toalett o 2 sadelkammare
*spolspilta
*ev. sommarbete
*rasthagar med 2-3 hästar/hage
*vattenkoppar och vattenspann i alla boxar.
utsläpp o insläpp, fodringar får alla stallägare vars en helg att sköta tillsmammans med en annan. Varav stallägaren tar oxå en helg i månaden.
positivt:
*det finns busshållsplats precis utanför stallet o bra bussförbindelser.
*rätt nära att rida till havet o stranden
*finns stort ridhus som tar 10 min bilfärd dit
*finns även ett ridhus som tar 15 min bort till häst (men det är privat men man kan ev rida där om man frågar vet inte vad det kostar att rida där, håller mig till paddocken.)
*hästarna går minst ute 6 timmar (vid extremt dåligt väder ev kortare tid) normalt är alla ute 8-9 timmar på vintern.
Negativt är med stallet:
*finns inga skydd i hagarna (inga träd osv)
*hagarna kunde varit större med det bryr på hur många inackorderingar det finns i stallet, nu finns här 11 hästar, innan var här bara 8 hästar och då fanns det plats för att göra större rasthagar vilket inte går nu.
*finns inga mysiga ridvägar, ingen skog på nära håll utan att man måste rida över större vägar där folk kör som idioter, dock finns det många grusvägar, stubbåkrar (vid rätt årstid) o ängar.
*det ingår max 7 kg hösilage el. 5 kg hö, om man ska ha mer än detta får man betala extra.
Tycker detta är ett rimligt pris för detta stallet men tycker man borde få mer grovfoder som ingår i stallhyran.