Jag flyttade dit -91 och redan då verkade det väl inarbetatÅh Effkå - denna institution! Alltid snordyra grejer liksom Hur länge har det funnits egentligen?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag flyttade dit -91 och redan då verkade det väl inarbetatÅh Effkå - denna institution! Alltid snordyra grejer liksom Hur länge har det funnits egentligen?!
Det är ungefär då jag börjat komma ihåg det också, måste dock fråga föräldrarna om det fanns redan när vi flyttade dit 86Jag flyttade dit -91 och redan då verkade det väl inarbetat
Det var grymt att ha butik i huset. Fast sjukt irriterande när folk band sina hundar utanför så att de stod och skällde.Det är ungefär då jag börjat komma ihåg det också, måste dock fråga föräldrarna om det fanns redan när vi flyttade dit 86
Jag uppskattade läget väldigt mycket när jag gick mellan skolan och spårvagnen och bageriet som låg vid hållplatsen var himla bra! Gillade liksom att det fanns så mycket olika grejer däromkring, vilket jag tycket saknas numera. Nu känns det mer hipster och inte lika mycket som en ”stad i staden” med lokala handlare på samma sätt (jag kan typ bara förlika mig med tillkomsten av Marmelad, resten av utvecklingen är mer tveksam )Det var grymt att ha butik i huset. Fast sjukt irriterande när folk band sina hundar utanför så att de stod och skällde.
Ja, runt Mariaplan var det väldigt mycket stad i staden. Det gillade jag också.Jag uppskattade läget väldigt mycket när jag gick mellan skolan och spårvagnen och bageriet som låg vid hållplatsen var himla bra! Gillade liksom att det fanns så mycket olika grejer däromkring, vilket jag tycket saknas numera. Nu känns det mer hipster och inte lika mycket som en ”stad i staden” med lokala handlare på samma sätt (jag kan typ bara förlika mig med tillkomsten av Marmelad, resten av utvecklingen är mer tveksam )
Haha när vi flyttade så hade jag grava sömnproblem! Vi bodde nere vid vagnhallen ett tag och sen vid Majvallen (men jag gick på Kungsladugårdsskolan så ja, var ju alltid runt Mariaplan). Så när det inte längre gick spårvagnar med regelbundna intervaller kunde jag inte somna Blev mycket bättre sen när vi flyttade vidare och hamnade så jag hör både tåg och flyg (undrar om jag borde reda ut detta barmdomstrauma hos en psykolog?!?)Ja, runt Mariaplan var det väldigt mycket stad i staden. Det gillade jag också.
När jag flyttade därifrån insåg jag dock vilken välsignelse det var att inte längre ha spårvagnarna utanför fönstret. Jäklar vilket väsen de förde.
Bodde ni också i Effkås-huset alltså?
Aha, det är därför du verkar så stördHaha när vi flyttade så hade jag grava sömnproblem! Vi bodde nere vid vagnhallen ett tag och sen vid Majvallen (men jag gick på Kungsladugårdsskolan så ja, var ju alltid runt Mariaplan). Så när det inte längre gick spårvagnar med regelbundna intervaller kunde jag inte somna Blev mycket bättre sen när vi flyttade vidare och hamnade så jag hör både tåg och flyg (undrar om jag borde reda ut detta barmdomstrauma hos en psykolog?!?)
Haha när vi flyttade så hade jag grava sömnproblem! Vi bodde nere vid vagnhallen ett tag och sen vid Majvallen (men jag gick på Kungsladugårdsskolan så ja, var ju alltid runt Mariaplan). Så när det inte längre gick spårvagnar med regelbundna intervaller kunde jag inte somna Blev mycket bättre sen när vi flyttade vidare och hamnade så jag hör både tåg och flyg (undrar om jag borde reda ut detta barmdomstrauma hos en psykolog?!?)
Haha kul att vi har liknande planer När det är dags för skola för vår dotter så är det hejdå nya Kville och hej Fiskebäck eller Hovås! Ingen skola på Hisingen verkar bra.
Japp! Allt är pga min barndom!Aha, det är därför du verkar så störd
Ner mot vagnhallen, alltså Ostindiegatan? Där är ju många jättefina landshövdingehus.
Du och jag AnnaSådär har ju jag det vid Marklandsgatan. Flera linjer liksom, jag kan aldrig sova första natten borta!
Ja, det är ju Älvsborgsgatan jag menar, Ostindie är ju en tvärgata. Älvsborg är jättefint - men jäklar vad spårvagnar där ärJapp! Allt är pga min barndom!
Vi bodde på Älvsborgsgatan så du förstår mängden spårvagnar som passerade?! Men ja, otroligt fins hus! betydligt roligare än kring Ekedal tycker jag, trots närheten till leden!
Hade vänner som bodde vid Vänmötet - där var det nog som bäst tycker jag! Och även uppemot Svalebo!
Om lgh så vill jag tillbaka till Sveagatan. Perfekt läge och älskade vår lgh där. Om jag inte hade behövt bil alltså...Om du skulle flytta dit? Eller för er som redan bor där.
Jag drömmer lite om de vita funkishusen i Johanneberg. Jag har försökt hetsa mina föräldrar att flytta det, men det saknades hiss eller nåt.På gatunivå har jag alltid drömt om Sylvestergatan i nedre Johanneberg. Hittar ingen riktigt bra bild därifrån men: