Vad skulle du välja?

Ava22

Trådstartare
I mitt stall nu har det blivit en hyreshöjning. Eftersom jag inte har det så jättebra ställt känner jag inte att jag vill lägga alltför mycket hyra för boendet för en häst för att sedan leva på nästan inget resten av månaden...

Så jag har kollat upp ett nytt stall.. Vad skulle ni välja? I det stallet jag står i nu trivs jag, men hyran är inte så rolig längre...

Stall 1
- 1250 i månaden
- inga fodringar
- ridhus (stort)
- all mat till häst
- inga täckesbyten
- stor sadelkammare
- stora hagar ( valacker o ston för sig)
- litet stall
- ca 1,5 mil från mig

Stall 2
- 1050 i kallhyra
- köpa spån av stall 55 kr bale
- köpa mat av stallet ( hösillage 2kr/kg, havre 2,50kr/kg)
- fodringar
- smååå hagar med 2 hästar i varje
- litet ridhus, 650 kr per termin (dåligt underlag)
- ett täcke på eller av vid in/utsläpp
- ca 1 mil från mig

Nå, vad skulle ni välja?

Sv: Vad skulle du välja?

Stall 1 :) . Stora hagar är ju en fördel, plus att hyran för stall 1 är en hel del billigare (mat och ridhus ingår ju).

Stall 1, defenitivt, åtminstone om du har tillgång till bil lr bra bussförbindelser.

Bil har jag, så det är lugnt. Även om bensinen blir lite dyrare så tror jag ändå att jag tjänar på stall 1.

Det tror jag med, hoppas du hittar ett bra stall vilket du än tar :9

Jag skulle valt stall nr 1. Dels är det billigare (mat kostar iallfall om man har magert fullblod), men sen så lockar ridhuset och ett ridhus med dåligt underlag är ungefär lika bra som inget ridhus alls.

Den enda nackdelen låter som fodringarna och täckesbytet. Men om det är fler inhyrda i stallet kanske man kan hjälpas åt? eller ev betala lite extra?

Oj! Skrev lite otydligt... Man har inga stalltjänster eller liknande. Ägarna sköter det, varje dag...!

Om det finns möjlighet till att hjälpas åt i stall 1 så att du bara behöver åka dit en gång per dag? I sådan fall så blir faktiskt det det billigaste alternativet, dessutom så verkade det ridhuset betydligt mer lockande.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 553
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 900
Senast: Hannah199
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 087
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar