Räkna inte med att folk har vanligt folkvett.Jsg förstår vad du menar... men jag har nog kommit fram till att det jag behöver ta ersättning för är just vatten och el. Resten hamnar i min ficka och sen är det nog så här generellt att man köper sin egen grep eller lägger ihop (-kollektiv stall). Priserna är nog kanske låga här för att detta fungerar.
Ja men om jag själv skulle hyra in mig i ett stall för en mindre symbolisk summa och min häst äter upp stolpar så hör det väl till vanligt folkvett att jag fixar det efter min häst? Det är nog just här som vårt tänk här utibygda där jag bor skiljer sig lite från andra ställen. Här är det lägre hyror och mer kollektivt tänk men framför allt om ens egen häst tuggar sönder nått så är det ju jag som häst ägare som ansvarar för det och ingen annan...
Skriv kontrakt där allt, precis allt, står med.
Jag hyr ut stallplatser och på förekommen anledning står det bland annat med att man inte får röka i stallet, att man ska hålla normal samtalston och ställa tillbaka saker på sin rätta plats efter användning....
Mitt stall har ingen ridbana, inga fodringar ingår (vi i stallet delar lika på alla fodringar), sadelkammaren och fikarummet hålls varmt, det finns varmvatten i stallet. 2 mil utanför en mellanstor stad i norra Västerbotten. Jag tar 800kr per box.