Vad ska stå med i kontrakt - stallplats

M

marram

Håller på med nya kontrakt, har basen färdig med vad som gäller. Men som vanligt är det en hel del som glömts bort. Har någon en bra mall ni följer eller tips på speciella saker som bör tas med? Jag vill ju självklart inte stå där senare och få strul pga att jag missat något.

Sv: Vad ska stå med i kontrakt - stallplats

http://www.lrf.se/PageFiles/7924/Boxplats_hyra.pdf

Denna mallen hade jag till mitt avtal. Gjorde sen lite ändringar som passade mig bättre.

Tag gärna med att hästen ska avmaskas och visa upp träckprov, jag fick in en häst och den var avmaskad enligt ägaren. Sen när träckprov gjordes efter 5 månader så hade den 2200 epg blodmask. Jag hade helt rena beten (inga djur som gått där på 5 år) och var inte så lycklig.... :cool:

Det har jag varit med om och den personen var inte så glad när hon fick mocka hela hagen.

Har varit med om nåt sånt jag med. Var inte mitt stall, men var bara jag, stallägaren som stod där. Sen flyttade det in en annan tjej med sin häst. När jag ville införa träckprovsundersökning så blev det ramaskri på den andra tjejen. HENNES häst var finavmaskad minsan ( vad det nu betyder)..i hennes fall betydde det: avmaskad med Ivomec ;). Nåja, stod på mig och hon fick surt vara med och betala. Då visade det sig att hennes häst hade 1700 EPG. Hoppsan då...Kan säga att hon blev lite spakare då.

Jag tycker man ska skriva in i kontraktet: träckprovsundersökning samt mocka hagar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 700
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 978
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar