Sv: Vad ska NI träna idag?
kul att det funkar!
Ikväll åkte vi till stranden och gick en tur i solnedgången. Luften var helt kristallklar och det var helt tyst förutom fåglarna. Härligt! Sedan åkte vi till Lomma BK och tränade lite;
Rutan: Det blev två skick, jag försökte få honom att titta på rutan innan jag skickade till kon men det förstod han inte alls. Men det blev rätt ändå, han sprang åt rätt håll och med bra tempo! Jag får akta mig lite bara så att han inte börjar tjuva från kon, det var bra nära idag.
Dirigerad apportering: Körde med skålar idag och första skicket var han på mitten igen

. Det blev mycket bättre när jag gjorde ett kraftigt DK och tog ett steg åt sidan samtidigt som jag dirigerade. Kanske får jag göra så på tävlingen, hellre att jag får avdrag för DK än en nolla för att han tar fel apport.
Igångar med metallen: Kollade av det lite så att han sätter sig rakt och inte släpper före jag säger till.
Inkallning: Tempot var lite lägre idag så det blev en helt vanlig slät.
Frishejpat läggande: Vi måste börja träna lite på läggandet i inkallningen och jag började lite med att jag går baklänges och klickar när han lägger sig. Tanken är att jag ska gå snabbare och snabbare baklänges och till slut springa, för Loke har lite svårt för det där med att bromsa och lägga sig samtidigt. Han vill helst stanna först och sedan lägga sig. Tyvärr tycker inte domarna att det är ett särskilt elegant sätt...