Vad ska ni ha på er i jul?

Pyjamas hade jag önskat. Jag köpte mig ju en asfin julpyjamas! :D Men jag tror inte familjen uppskattar det så några timmar när vi är hos pappa och firar jul måste jag väl ha något mer i stil med riktiga kläder på mig. Gissar på tights och en tunika :)

Mest troligt börjar jag julaftonen i ridbyxor, skitig jacka och ful mössa.
Efter lite uppfräschning ska jag faktiskt hem till morfar (!!) så då måste jag väl se lite fixad ut, typ svarta leggings och en röd oversize tröja eller något.
Sedan ska jag åka hem och spendera resten av dagen med hundarna, så då blir det mjukisar och varm jacka vid behov :up:

Om det inte blir riktigt kallt, isåfall kör jag på pyjamas hela dagen (förutom hos morfar) med en overall utanpå i stallet och ute med hundarna :love:

Shorts och linne? :cautious:

Känns aldrig som 'riktig' jul här i Australien.. varmt och j_vligt med bbq, skaldjur och tropiska frukter till efterrätt. Jul ska ju vara kyligt ute med varm stämning och massa varm mat i 'julsmaker'. Saknar egentligen inte jul mer än maten. Och kylan :D

Jag har 3-4 gamla klänningar som jag brukar varva på vid jul och nyår. Orkar aldrig köpa något nytt, men tar ibland och byter runt på tillhörande sjal och jackor för att fräscha upp lite. :)

Jag har i så många år velat ha en röd julklänning. Aldrig hittat någon i butik och har helt ledsnat på att gå i affärer. I år tog jag tag i det och klickade hem allt som såg lovande ut hos Zalando. Och sedan Nelly. Båda upp till fakturagränsen på 5 kkr. Tänkte att de kommer aldrig passa eller vara fina irl. Har fått hem från Zalando och gillar typ allt. Lite panik nu :o Tänkte om jag hade tur att hitta två skulle jag vara glad. Ångest. Men det kommer definitivt bli en röd, fin OCH sjukt bekväm klänning i år iaf! Yay!

Jag älskar att köpa klänningar och tunikor men är sämre på att använda dom.

Har två nya fina tunikor från Nelly, en mörkblå och en svart men letade på vinden upp lite gamla favoriter och några passar för juländamål. Det är inget stort julfirande så behöver egentligen inte anstränga mig men dom andra kommer att ha gjort det och jag vill inte komma dit som den sunkiga gamla tanten jag känner mig som...

En klänning som jag hittade som jag älskar är röd i krossad sammet och lite draperad i ena sidan, super fin och så mycket jul det kan bli. Om jag kommer ha den eller ej beror på kroppsformen, den är just nu så där att den är på gränsen till för tight och liten, många andra skulle nog tycka den sitter bra men jag är kräsen och vill inte att saker sitter åt. Har även en något ojulig variant av klänning i laxrosa med spets som sitter fint och ett par enkla svarta klänningar som också står på listan och en fin lite ljusare blå med spetsdrapering men den är också ganska snäv. Så har en del att välja mellan. Hoppas den röda ska passa, det är ju ändå fyra veckor dit...

Känner jag mig själv rätt står jag väl där i jeans och någon kofta för att jag alltid fryser så mycket och är missnöjd med kroppen men ska gå emot allt det och försöka våga mig på att klä upp mig lite. Hunden har en tomtedräkt som han ska ha, där var beslutet lättare :D

Får man länka till i mitt fall några favoriter hos Zalando eller blir det knasigt? Så himla dålig på sådana regler. Kommer inte ta egna bilder :laugh:

Jag ska ha denna:
143842_F.jpg

:love::love:

Jag är inte så duktig på att "klä upp" mig, har under större delen av mitt liv ansett att jag ansträngt mig för att klä upp mig om jag är hel och ren, dvs allt som oftast fräsch munkjacka och jeans :up:. I år funderar jag dock på om jag ska försöka hitta en rolig oversize "jultröja", en sån där ful-rolig sak och ha svarta leggins till :p

Jag gillar Kappahl överlag. Jag hade en 150kr check och 25%-kupong när jag köpte klänningen :D köpte en paljettklänning där förra året som i år blir nyårsklänning ;)
Själv har jag precis upptäckt KappAhl. När jag var smalare än smalast handlade jag alltid på H&M, nu hittar jag inga kläder där som sitter snyggt längre.

Har en röd klänning, en röd kavaj, en skotskrutig röd kjol och en röd jultröja med en paljett-ren på, så något av det lär väl bäras under alla jultillställningarna, beror nog mest på vad jag känner för där och då :p Förutom jultröjan är allt det andra saker jag använder året om, men det passar bra till jul så jag har nog använtsamma saker rätt många år nu :o

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 515
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Som den norrlänning jag är så är jag väldigt känslig mot värme. Visserligen är denna sommar lite snällare än förra (36 grader mitt i...
2
Svar
22
· Visningar
2 744
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?